همزمان با شب‌های قدر، مجموعه تلویزیونی«نیاز» که پیشتر سال ۹۴ از این شبکه روی آنتن رفته بود، بازپخش می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما، «نیاز» سریالی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی است که در ایام شب های قدر از شبکه یک پخش خواهد شد.

مینی سریال پنج قسمتی «نیاز»، از چهارشنبه (۳۱ فروردین ماه)، بعد از خبر ۲۱، به جای سریال طنز «خوشنام» روی آنتن می‌رود و قسمت چهاردهم سریال «خوشنام»، دوشنبه ۵ اردیبهشت پخش خواهد شد.

این مینی‌سریال درباره زوج جوانی به نام‌ پیمان و کمند است که خارج از کشور با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده‌اند. در بازگشت به وطن، مادر پیمان برای اولین بار عروس خود را می‌بیند. این آشنایی واکنش‌هایی را در خانواده برمی‌انگیزد و داستانهای مختلفی را شکل می‌دهد. 

«نیاز»، ملودرامی اجتماعی است که دو موضوع را روایت می‌کند؛ یکی ترویج فرهنگ یتیم نوازی در جامعه و دیگری چالش هایی است که بین انسان ها بوجود می آید. سریال نیاز می خواهد بگوید زمانی که مردم از فرهنگ اصیل خودشان یعنی باورهای دینی و مذهبی دور می شوند، دچار چه چالش های فردی و اجتماعی خواهند شد. 

بهاره افشار، شهرزاد کمال زاده، حدیث میرامینی، پوراندخت مهیمن، پندار اکبری، عمار تفتی، رز رضوی، سیروس میمنت،آرش تاج تهرانی و کیمیا ملاحی (بازیگر خردسال) از بازیگران این مجموعه تلویزیونی مناسبتی هستند.