وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: دولت مایل است تا یارانه ای برای خرید بلیط سینما دراختیار مردم قرار دهد.

به گزارش مرور نیوز، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات دولت برای افزایش فروش  فیلم های سینمایی اظهار کرد:‌ ما از جشنواره فیلم  فجر فعالیت خود را برای اکران ژانرهای مختلف آغاز کردیم تا طیف وسیعی از سلایق پوشش داده شود، در اکران‌های اخیر هم به این مساله توجه کردیم.

وی افزود: در فروردین ماه یک میلیون و 700 هزار نفر تماشاچی سینما داشتیم، اما توقع ما بیشتر  است. البته ماه رمضان هم بر افت نمایش تاثیر داشت، اما با بسته ای که برای عید فطر و اکران فیلم‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم وضعیت بهتر خواهد شد.

وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: در حوزه قیمت‌ها هم  رایزنی با اصناف و سینماداران در حال انجام است، من به سازمان سینمایی ابلاغ کردم که موضوع قیمت ها را دنبال کنند. دولت مایل است در این عرصه وارد شود و یارانه ای برای خرید بلیط سینما در نظر گرفته شود. در این مسیر در حال رایزنی هستیم و خبرهای خوبی در راه است.

حسینی درباره اقدام وزارت فرهنگ برای حل مشکل کاغذ مطبوعات گفت: تخصیص  ارز  در حال انجام  است و واردات هم انجام خواهد شد.  واردات کاغذ مطبوعات هم با ارز ترجیحی انجام می‌شود تا این مشکل حل شود، البته این کار کوتاه مدت ما است که اقدام بلند مدتی هم داریم یعنی دنبال خودکفایی و تولید کاغذ در کشور هستیم، در این راستا جلسات هفتگی با استانداران و مدیران عاملان بانک داریم تا بتوانیم در زمینه تولید کاغذ خود کفا شویم و مساله کاغذ مطبوعات به صورت اساسی حل شود.