شبکه‌های رادیویی همزمان با فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده اند.

به گزارش مرور نیوز، شبکه‌ های مختلف رادیویی همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس با پخش ویژه برنامه‌های متنوع، بار دیگر به ندای مردم مظلوم فلسطین پاسخ می‌ دهند و با مسلمانان سراسر جهان نابودی اسرائیل را فریاد می‌ زنند.

رادیو ایران در روز جهانی قدس در ویژه برنامه «روز بیداری» این رخداد را پوشش می‌دهد. پوشش راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران و جهان، گزارش از مراکز استان ها، مصاحبه با مسوولین شرکت‌کننده در راهپیمایی، مصاحبه با مردم، گزارش از کشورهایی که راهپیمایی در آنجا برگزار می‌شود و پخش آنونس‌های روز جهانی قدس از بخش‌های مهم این برنامه است. «روز بیداری» کاری از گروه ایران و جامعه با تهیه‌کنندگی حسین نافذ عارفی است.

ویژه برنامه «رژیم خط خطی» همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و نامگذاری آن از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به روز جهانی قدس از رادیو صبا به روی آنتن می‌رود.این برنامه روز جهانی قدس در قالب گفتگو با دو نفر از کاریکاتوریست های هنرمند خوب کشورمان تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «رژیم خط خطی» را می توانید به تهیه کنندگی مهدی استاد احمد روز جمعه نهم اردیبهشت ساعت ۱۰ از رادیو صبا بشنوید.

ویژه برنامه «بنویس مقاومت بخوان وحدت» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی حمید رضا کجوری و گویندگی ناصر خیرخواه از رادیو اقتصاد روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «قبله نخستین» به تهیه‌کنندگی محسن افضلی و گویندگی الهام حسینی و محمد درخشنده به روی آنتن رادیو ورزش می‌رود، به دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس و پوشش زنده حضور ورزشکاران و مردم در راهپیمایی روز قدس می‌پردازد.

شبکه رادیویی سلامت در برنامه «بخوان وحدت» موضوع روز قدس می پردازد. بخوان وحدت عنوان برنامه ای به تهیه کنندگی محسن کریمی و گویندگی مسعود خواجه وند با موضوع همبستگی با ملت فلسطین روی آنتن می رود.

نمایش «اشک زیتون» با موضوع گوشه ای از زندگی شهیده ریچل کوری به نویسندگی سهیلا خدادادی و سردبیری امین رهبر به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

80 قطعه سخنرانی های ۵۰ سال اخیر مرتبط با موضوع فلسطین از خطبای مشهور از جمله شهید مطهری، آیت الله طالقانی، استاد رحیم پور ازغدی، امام موسی صدر، آیت الله سید احمد خاتمی و .... از شبکه ایرانصدا پخش می شود.

ویژه برنامه های «شمارش معکوس» رادیو معارف، «قبله ی مقاومت» رادیو تهران، «همپای جلودار»رادیو فرهنگ، «پیام قدس»رادیو پیام و آوا،«قصۀ ما راست بود» رادیو جوان ،«فریاد قدس» رادیو قرآن نیز همزمان با روز جهانی قدس، تلاش می کنند تا هم‌صدا با دیگر شبکه‌ها و مسلمانان سراسر جهان، انزجار همیشگی خود را از اسرائیل غاصب و رژیم صهیونیستی فریاد زنند.