پرواز زائران حج تمتع کشورمان به فرودگاه جده از فردا آغاز می‌شود و گفتنی است زائران از ۱۷ ایستگاه پروازی به فرودگاه مدینه و جده منتقل می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، سفر زائران حج تمتع سال جاری به سرزمین وحی از روز گذشته آغاز شد و قرار است تا ۱۲ تیرماه همه زائران کشورمان به عربستان اعزام شوند.

بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی سعودی‌ها، ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که پس از برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، زائران در قالب ۲۹۶ کاروان که  ۱۵۹ کاروان مدینه‌قبل و ۱۳۷ کاروان مدینه‌بعد هستند، عازم خانه خدا خواهند شد.

پرواز زائران کشورمان بر عهده شرکت هواپیمایی ایران‌ایر است که زائران از ۱۷ ایستگاه پروازی به فرودگاه مدینه و جده منتقل می‌شوند. از روز گذشته اعزام زائران به فرودگاه مدینه آغاز شد و از فردا ۲۴ خردادماه نیز اعزام زائران مدینه بعد به فرودگاه جده برقرار خواهد شد.

زائرانی که مدینه بعد هستند، پس از انجام مناسک حج تمتع، به مدینه منوره مشرف می‌شوند. این امر در حالی است که کاروان‌های مدینه اول، ابتدا به فرودگاه مدینه مشرف شده و پس از زیارت حرم نبوی، مُحرم شده و به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

با توجه به محدودیت سعودی‌ها، امسال فقط زائران کمتر از ۶۵ سال امکان تشرف به زیارت خانه خدا را دارند. در روزهای گذشته زائران کشورهای مختلف با استقبال سعودی‌ها وارد عربستان شدند.