بسیاری از بازیگران در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود در نقش‌های زیادی ظاهر می‌شوند، اما بیشتر آن‌ها تنها به خاطر یکی از این نقش‌ها در یاد و خاطره‌ها باقی می‌مانند.

به گزارش مرور نیوز، بسیاری از بازیگران در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود در نقش‌های زیادی ظاهر می‌شوند، اما بیشتر آن‌ها تنها به خاطر یکی از این نقش‌ها در یاد و خاطره‌ها باقی می‌مانند.

برای مثال با توجه به محبوبیت مجموعه «بازی تاج‌و‌تخت» قرار است اسپین‌آف‌ها و دنباله‌های زیادی برای آن ساخته شود که یکی از این سریال‌ها قطعا اسپین‌آف جان اسنو خواهد بود. به نظر می‌رسد کیت هرینگتون نمی‌تواند نقش مشهور خود یعنی جان اسنو را به این راحتی‌ها کنار بگذارد.

اما گاهی اوقات بازیگران باید مراقب باشند، چرا که ممکن است سال‌ها صرفا برای ایفای همین نقش شناخته شوند. حتی بازیگرانی را می‌شناسیم که دوران حرفه‌ای‌شان بسیار پربار بوده، اما هنوز هم مخاطبان، آن‌ها را به دلیل یکی از نقش‌های خاطره‌انگیزشان به یاد می‌آورند.

۱. مت له بلانک در نقش جویی

مک له بلانک

جویی یکی از خنده دارترین و دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی بود و نبوغ و طبیعت کودک مانندش او را دوست داشتنی‌تر می‌کرد، در حالی که مهارت‌های ارتباطی بالایی داشت و در کل می‌توان او را کاراکتری منحصربه‌فرد دانست. یکی از مهم‌ترین دیالوگ‌هایی که او همیشه بر زبان می‌آورد چطوری و چیکار می‌کنی؟ بود.

یکی از کاربران ردیت می‌گوید مت له بلانک همیشه برای من به عنوان جویی باقی خواهد ماند و هیچ چیز نمی‌تواند این موضوع را عوض کند. حتی وقتی نام اصلی‌اش را به خاطر نمی‌آورم او را جویی خطاب می‌کنم. به نظر می‌رسد این امر به این خاطر است که له بلانک نقش خود را خیلی خوب بازی کرد و همین موضوع باعث شد که مخاطبان بتوانند با این کاراکتر ارتباط برقرار کنند.

۲. جیم پارسونز در نقش شلدون

جیم پارسونز

یکی از کاربران وب‌سایت ردیت با تعجب می‌پرسد یعنی واقعا شلدون کوپر اسم دیگری هم دارد؟ بله این‌طور به نظر می‌رسد که خیلی‌ها پارسونز را به خاطر ایفای نقش شلدون کوپر می‌شناسند و فکر می‌کنند نام واقعی او همین است. در واقع او توانست یک کاراکتر ماندگار را از خود به جای بگذارد، نه فقط کاراکتری که بهترین شخصیت سریال بود. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که او بتواند در آینده در نقشی بازی کند که جای شلدون را در کارنامه‌ی کاری‌اش بگیرد.

او در «بیگ بنگ تئوری» نقش شلدون را به زیبایی ایفا کرد و توانست برای ایفای این نقش، جایزه‌ی امی و گلدن گلوب را از آن خود کند. بنابراین در ادامه هر کاری کند و در هر نقشی که ظاهر شود همه او را به نام شلدون می‌شناسند.

۳. کالیستا فلوکهارت در نقش الی مک ‌بیل

کالیستا فلوکهارت سریال «آلی مک ‌بیل» را ترک کرد زیرا همه او را به این نام صدا می‌زدند. یکی از کاربران ردیت در این خصوص گفت واقعا سخت است که دیگر کسی نام واقعی شما را به خاطر نیاورد. «الی مک بیل» یکی از سریال‌های فوق‌العاده محبوب بود، بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که مخاطبان، بازیگران سریال را به نام‌های شخصیت‌های سریال بشناسند.

گاهی اوقات به راحتی می‌توان فراموش کرد که بازیگران فقط بازیگر هستند و دارند نقش بازی می‌کنند. در هر صورت، فلوکهارت نقش‌های موفقی را در سریال برادران و خواهران و سوپرگرل ایفا کرد. اما در نهایت همه او را به خاطر ایفای نقشش در سریال «الی مک بیل» می‌شناسند.

۴. استیو کارل در نقش مایکل اسکات

«اداره» یکی از بهترین سریال‌های کمدی‌ای است که تاکنون ساخته شده و قطعا هیچ‌کس نمی‌تواند خلاف این موضوع را ثابت کند. تعداد اندکی از شخصیت‌های کمدی می‌توانند به اندازه‌ی مایکل اسکات افسانه‌ای محبوب شوند بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که طرفداران نتوانند بین او و بازیگری که به ایفای این نقش پرداخته تمایز قایل شوند.

بنابراین مهم نیست که استیو کارل تا چه در حد در عرصه‌ی بازیگری تبحر دارد زیرا قطعا تا پایان عمر حرفه‌ی کاری‌اش همه او را به خاطر ایفای این نقش می‌شناسند. یکی از کاربران ردیت گفته که استیو کارل همیشه برای من به عنوان مایکل اسکات باقی خواهد ماند. من «فاکس کچر» را ندیده‌ام و مطمئن نیستم که ببینم زیرا هر بار که تریلرش را تماشا می‌کنم، فکر می‌کنم این مایکل اسکات است که دارد نقش دیگری را بازی می‌کنم.

۵. جیمز گاندولفینی در نقش تونی سوپرانو

«سوپرانوها» یک کمدی تمام عیار بود که تا به امروز توانسته محبوبیت خود را در نزد مخاطبان حفظ کند. جیمز گاندولفینی نقش تونی سوپرانو را به قدری زیبا بازی کرد که حتی تصور اینکه او را در نقش دیگری ببینیم سخت است. یکی از کاربران ردیت در این خصوص گفته جیمز گاندولفینی برای همیشه برایم تونی سوپرانو خواهد بود.

این احتمال بسیار کم است که کس دیگری بتواند این شخصیت را بهتر از او بازی کند. بنابراین همین موضوع باعث شده که بیشتر طرفداران سریال «سوپرانوها» جیمز را به نام تونی بشناسند و واقعا می‌توان آن‌ها را درک کرد زیرا کمتر بازیگری می‌تواند نقشش را به این خوبی ایفا کند.

۶. سارا میشل گلر در نقش بافی سامرز

یکی از کاربران ردیت گفته که از نظر او سارا میشل گلر همیشه همان بافی خواهد بود. در واقع سریالی که سارا در آن به ایفای نقش پرداخت سریالی بود که بسیاری از کاربران ردیت با آن بزرگ شده‌اند. بنابراین تعداد اندکی از آن‌ها قادرند میشل را به خاطر ایفای نقش‌های دیگر به یاد بیاورند.

بنابراین گلر ممکن است در اسکوبی دو نقش خود را به زیبایی ایفا کرده باشد و حتی نقش یک هیولای ثروتمند، شیطان صفت و تبهکار را در «مقاصد بی‌رحمانه» بر عهده گرفته باشد، اما برای اکثر مردم، او همیشه بافی خواهد بود. بسیاری از مخاطبان همیشه او را همان دختر دمدمی مزاجی می‌بینند که گویی غم دنیا بر روی شانه‌هایش سنگینی می‌کند.

۷. کیت هرینگتون در نقش جان اسنو

یکی از کاربران ردیت گفته که کیت هرینگتون بهتر است برود و نام خود را به جان اسنو تغییر دهد زیرا ما دیگر هرگز به او کیت هرینگتون نمی‌گوییم. از آنجایی که کیت بعد از پایان سریال «بازی تاج و تخت» دست به استایلش نزده می‌توان به مخاطبان حق داد که هنوز او را با همین نام صدا کنند. به‌علاوه او در این خصوص تنها نیست زیرا بسیاری دیگر از بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» هم به سرنوشت مشابهی مبتلا شده‌اند، حتی با وجود اینکه بسیاری از آن‌ها پیش‌تر جزو بازیگران شناخته شده بودند.

با این حال، کیت ممکن است دلیل خوبی برای حفظ استایل جان اسنو داشته باشد. بر اساس گزارش‌هایی که به گوش رسیده، او قرار است در اسپین آفی به ایفای نقش بپردازد که برای همین شخصیت مهیا شده و بنابراین ممکن است به این دلیل ظاهر جان اسنو را برای خود برگزیده باشد.

۸. لئونارد نیموی در نقش اسپاک

یکی از کاربران ردیت گفته که لئونارد سال‌ها پیش دست نوشته‌ای به نام من اسپاک نیستم نوشته تا به همگان نشان دهد که چگونه این نقش هر جایی که می‌رود همراهش است و به حرفه‌ی کاری او آسیب زده است. این اتفاق معمولا برای بازیگرانی روی می‌دهد که در یکی از نقش‌های خود بیش از حد خوب ظاهر شده‌اند و همین موضوع باعث شده که دیگر مخاطبان نتوانند دیگر نقش‌های آن‌ها را به یاد بیاورند.

خوشبختانه نیموی، بعدها در «پیشتازان فضا» هم به ایفای نقش پرداخت و دست نوشته‌ی دیگری به نام من اسپاک هستم نوشت و در آن به ابعاد وسیع این موضوع پرداخت که چگونه یک فرنچایز علمی-تخیلی توانسته بر زندگی او و سایر بازیگران تاثیر مثبتی بگذارد. هر چند از برخی جهات هنوز هم بسیاری نیموی را به خاطر بازی در نقش اسپاک می‌شناسند که شاید چندان برایش خوشایند نباشد.

۹. روآن اتکینسون در نقش مستر بین

مستربین

یکی از کاربران ردیت گفته روآن اتکینسون در هر نقشی که بازی کند من فقط او را به شکل مستر بین می‌بینم. همین و بس. علی‌رغم زندگی حرفه‌ای بی‌نظیر این بازیگر که شامل فیلم‌هایی مانند «در واقع عشق» و «جانی بریتیش» است، بسیاری از مخاطبان هنوز که هنوز است او را به نام مستر بین صدا می‌زنند.

«مستر بین» یک سریال تلویزیونی کلاسیک بود که نسل‌های زیادی را خنداند زیرا حالات چهره‌ی این کاراکتر به گونه‌ای بود که به راحتی نمی‌توان فراموششان کرد. علاوه بر سریال اصلی، یک انیمیشن و دو فیلم هم در مورد مستر بین ساخته شده که تماشای همه‌ی آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

۱۰. نیک آفرمن در نقش ران سوانسون

یکی از کاربران ردیت در رابطه با نیک آفرمن گفته که من او را در یک تبلیغ دیدم و او سبیل نداشت و در آن لحظه تمام دنیا روی سرم خراب شد. یکی دیگر از کاربران ردیت می‌گوید هر زمانی که نیک بدون سبیل بر روی صفحه‌ی تلویزیون ظاهر شود گویی چیزی اشتباه پیش می‌رود. کاراکتر ران سوانسون در سریال «پارک‌ها و تفریحات» نقشی فوق‌العاده جذاب و خنده‌دار را بر عهده داشت و بسیاری از مردم هرگز نتوانستند این کاراکتر را فراموش کنند.

نیک نقش ران را خیلی خوب بازی کرد، بنابراین به احتمال زیاد این شخصیتی است که همیشه با او خواهد بود. حالا هر چقدر که او در نقش‌های دیگر خوش بدرخشد. ران سوانسون یکی از افتخارات این بازیگر است که برای یک مدت طولانی همه او را به خاطر همین کاراکتر به یاد خواهند آورد.