وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخورد رسانه های غربی با اتفاقات کشورمان نیز گفت: در ایران اسلامی دچار تروریسم رسانه ای هستیم. در جای جای دنیا اتفاقاتی رخ می دهد که عادی جلوه داده می شود. اما اتفاقات مشابه آن در ایران با قلب واقعیت و اخبار جعلی بازتاب خلاف واقع پیدا می کند.

به گزارش مرور نیوز، محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه اسلام، دین محبت و دوستی است، گفت: دشمنان چهره نادرستی از اسلام را با اخبار جعلی و روایت های نادرست به تصویر می کشند و مسلمانان را تروریست می نامند در حالی که دین ما مروج همزیستی مسالمت آمیز، برادری و صلح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نشست استانبول برای تعمیق ارتباطات کشورهای مسلمان و برقراری همکاری های خوب و فزاینده می تواند راهگشا باشد و در راستای صیانت از فرهنگ اسلامی و امت واحده ای که به پیامبر اعظم(ص) و خاندان ایشان عشق می ورزد ایفای نقش کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخورد رسانه های غربی با اتفاقات کشورمان نیز گفت: در ایران اسلامی دچار تروریسم رسانه ای هستیم. در جای جای دنیا اتفاقاتی رخ می دهد که  عادی جلوه داده می شود. اما اتفاقات مشابه آن در ایران با قلب واقعیت و اخبار جعلی بازتاب خلاف واقع پیدا می کند.

وی افزود: به دلیل ماهیت تمدنی انقلاب اسلامی ایران است که پدیده تحریف خبری و هجمه رسانه های معاند را تجربه می کنیم. این جریان می خواهد با استفاده همه جانبه از دروغ، روایت نادرست از ایران به تصویر بکشد.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی بی عدالتی رسانه ای را صرفا مربوط به ایران ندانست و گفت: به طور کلی تحریف و هجمه به کل امت اسلامی وارد می شود. در چنین اجلاس هایی باید کنار هم بایستیم چرا که رویارویی تمدنی غرب و جهان اسلام با همگرایی و اتحاد به سود جبهه حق رقم می خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی گفت: باید از کشور ترکیه، رییس جمهور این کشور و سایر دست اندرکاران برگزاری اجلاس تشکر کنم.

لازم به ذکر است، دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی ۲۹ و ۳۰ مهرماه در استانبول برگزار شد.

گفتنی است، سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است و اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی این سازمان تاکنون یازده دوره آن برگزار شده است و دوازدهمین دوره آن در استانبول ترکیه برگزار شد.