رییس صدا و سیما درباره احتمال نفوذ و ماجرای هک شدن تلویزیون اظهار کرد: هر چقدر در تکنولوژی پیشرفت می‌کنیم آسیب پذیری‌مان از جهتی بیشتر می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، پیمان جبلی رییس صداوسیما در جمع خبرنگاران درباره هک شدن برخی شبکه‌های تلویزیونی در هفته‌های اخیر و احتمال نفوذ یا خرابکاری در صدا و سیما گفت: هر چقدر در تکنولوژی پیشرفت می‌کنیم آسیب پذیریمان از جهتی بیشتر می‌شود. سال‌ها پیش در سیستم پخش خبر با کاغذ و نوار کار می‌کردیم. تمام آن چیزی که از قدیم به عنوان برود کست می‌شناختیم الان به فضای فایل محور بر مبنای شبکه تبدیل شده است. در جهان هم همینطور است. هر چقدر ارتباطات شبکه‌ای گسترش بیشتری پیدا می‌کند و مبتنی بر اینترنت می‌شود آسیب‌پذیری هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد:در دوره جدید اولویت ما تقویت زیرساخت‌های شبکه‌ای است. در مقاطع مختلف ممکن است با هدف بهره‌برداری‌های سیاسی یا با هدف کسب اعتباری که دشمن هیچ جا نتوانسته بدست بیاورد اما با یک لحظه ورود به سیستم بتواند اعتبار را برای خودش به دست بیاورد، این اتفاقات بیفتد. گروه‌های خرابکار هکری در دنیا که بخواهند تمرین بکنند یا ابراز قدرت بکنند هم دست به اینکار می‌زنند. تمام همکاران ما عزم‌شان را جزم کردند که تمام امکانات زیرساختی و شبکه‌ای خودمان را ایمن سازی کنیم. با اتفاقی که در بهمن ماه پارسال افتاد عزم خوبی به راه افتاد  هم در سازمان و هم دستگاه‌هایی که مسئولیت‌هایی بر عهده دارند و بسیاری از حفره‌ها گرفته شد. این اتقاق تلخ اخیر هم باعث می‌شود ما لکه گیری‌های باقی مانده را هم انجام دهیم و آسیب‌پذیری را به حداقل برسانیم.

جبلی همچنین درباره سرنوشت برنامه‌های پربیننده تلویزیون از جمله برنامه «شیوه»(شبکه 4) گفت:همیشه گفتم رسانه ملی اگر در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد برای بسباری از مشکلات می‌تواند راه حل ارائه دهد. برنامه شیوه یکی از این تدابیر است که می‌تواند با باز کردن فضای گفت‌وگوی آرام و سالم و عالمانه، به برخی از شبهات جامعه در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد که روز به روز دارد به بلوع خودش نزدیک‌تر می‌شود. امیدواریم الگویی باشد که هم بالغ‌تر شود هم مسیر مستمری برای  فضای تبادل افراد  فراهم کند.

جبلی با بیان اینکه یکسال از ریاستش بر صدا و سیما می‌گذرد، گفت: رسانه ملی ظرفیت‌های ناشناخته بسیار زیادی دارد. در طول دوره‌های متوالی صدا و سیما به تدریج برخی از قابلیت‌ها نادیده گرفته شده است‌. مهمترین دست آورد مت در طول این یک سال این بود که هم در درون سازمان و هم  در بیرون در جامعه این حس ایجاد شد که صدا و سیما می‌تواند خیلی موثرتر و پویاتر از آن چیزی که باشد که سال‌ها از آن دیده‌ایم. مصادیقش هم زیاد است. در افکار عمومی ثابت شد که رسانه ملی می‌تواند یک نهاد پیشرو برای بر طرف کردن مشکلات و هدایت فرهنگی جامعه باشد.

رییس صدا و سیما در پاسخ به پرسشی درباره  سریال‌های تلویزیونی و ادعای برخی از بازیگران درخصوص خوابیدن پروژه‌های تلویزیونی، اظهار کرد: مجموعه‌های تلویزیونی که مصوب شده‌اند در مراحل مختلف در حال پیشرفت، مرحله فیلم نامه، پیش تولید، تعیین برآورد و یا در حال ضبط هستند.