استاد حوزه و دانشگاه گفت: اغتشاشگرانی که در وقایع اخیر دست داشتند و مغرضانه دنبال براندازی نظام مقدس اسلام هستند که تکلیفشان در حال حاضر مشخص و به سزای اعمال خود خواهند رسید که تعداد بسیار اندک هستند.

 به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در چهلمین روز بزرگداشت شهید «رسول دوست محمدی » و بزرگداشت شهدای شاهچراغ ضمن ادای احترام به مقام شهدا اظهار کرد: خداوند متعال نسبت به بندگانش از پدر و مادر دلسوزتر و با محبت‌تر است؛ بر همین اساس پیگیر کارهای همه آنهاست و مورد امتحان قرار می‌گیرند. پروردگار به صورت کلی بندگان خود را ارزیابی نمی‌کند بلکه برای اتمام حجت بین خود و همه بندگان یک امتحان جمعی از همه می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط و امتحانات آخرالزمان افزود: این شراطی درست مثل شرایط امتحان نهایی در مدارس است و همه باید مورد امتحان قرار گیرند چراکه در هنگامه‌های ظهور؛ حضرت بقیة‌الله (عج) باید تکلیفشان در مورد جریان حق و باطل روشن شود. امروز در شرایط و دوره‌ای قرار داریم که به عصر ارتباطات معروف و صدا زیاد است اما صدا به صدا نمی‌رسد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را یک واجب فوری و عینی عنوان کردند که این امر در طول تاریخ مذهب تشیع کم نظیر است.

وی ادامه داد: «جهاد تبیین» آغازی برای رشد فکری و آگاه سازی جوانان در کانون خانواده و تفکیک حقیقت از دروغ‌های رسانه ‌ای است که به گفته‌ی حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان یک فریضه‌ی فوری بیان شده است.

پناهیان با شااره به وجود ناآرامی‌‌های اخیر یادآور شد: جهاد تبیین در همه‌ی عرصه‌های امامان به وفور دیده می‌شود و در سال‌های قبل نیز در بیانان رهبر انقلاب و در مباحث متفکران انقلاب اسلامی مطرح شده تبیین به معنای روشنگری و بیان حقیقت و واقعیت است و به نوعی زدودن غبار بدفهمی،تحریف و کج فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اغتشاشگرانی که در وقایع اخیر دست داشتند و مغرضانه دنبال براندازی نظام مقدس اسلام هستند که تکلیفشان در حال حاضر مشخص و به سزای اعمال خود خواهند رسید که تعداد بسیار اندک هستند اما صحبت من با خانواده‌ها و جوانانی هست که با جو مسموم رسانه‌‌ای همراه شده که حقایق را می‌پوشانند و دروغ را در افکار جوانان می‌گنجانند پس امر جهاد تبیین در کانون خانواده برای بیان حقایق به جوانان و نوجوانان امری ضروری و یک فریضه محسوب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شهدای والامقام و ایثارگران والا مقام با ایثار خود  در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و بعد از آن دوران، حصار امنیّتِ نامرئی دور مرز کشورمان کشیده اند که این حصار، مانع از آسیب پذیری امنیت ایرانِ عزیزمان شده است جنگ نرم افزاری و رسانه‌ای کنونی نیز فرق چندانی با جنگ حق و باطل در هر برهه زمان نیست و جهاد در برابر باطل نیز در هر برهه زمان یک امر واجب است.

در پایان این بزرگداشت با اهدای لوح سپاس از صبر و مقاومت خانواده‌ی شهید «رسول دوست محمدی» تقدیر و تجلیل شد.

گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهد الرضا پرونده هشت هزا ر و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.