آواتار در روز اول اکران خود در آمریکا، ۵۳ میلیون دلار فروش داشت و پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان هفته، افزایش پیدا کند.

به گزارش مرور نیوز،آواتار در روز اول اکران خود در آمریکا، ۵۳ میلیون دلار فروش داشت و پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان هفته به بیش از ۱۳۰ میلیون دلار در آمریکا و ۱۸۰ میلیون دلار در جهان برسد.

«آواتار: راه آب» استودیوی دیزنی با فروش ۵۳ میلیون دلاری از ۴۲۰۲ لوکیشن در روز افتتاحیه خود در باکس آفیس، فروش ۵۳ میلیون دلاری داشت و رتبه ششم پرفروش‌ترین‌ها در روز افتتاحیه را بدست آورده که با این حساب، پایین‌تر از آثاری چون؛ «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی»، «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد»، «ثور: عشق و تندر»، «دنیای ژوراسیک» و «بتمن» قرار گرفته است. هرچند که اکران افتتاحیه امسال «آواتار» در مقایسه با سال ۲۰۰۹ فروش بیشتری را بدست آورده است.

منابع دیزنی از ثبت فروش حدود ۵ میلیون دلاری «آواتار» در چین خبر می‌دهند و بدون شک، این رقم افزایش خواهد داشت.

«آواتار: راه آب» جدیدترین اثر «جیمز کامرون» و تهیه کنندگی «جان لاندو» است که در ۱۶ دسامبر برابر با ۲۵ آذرماه به اکران درآمد.

«جیمز کامرون» پیش از این به تغییرات مهم تازه‌ترین کار خود اشاره کرده و گفته بود که جلوه‌های سه بعدی و بصری در دنباله‌های بعدی «آواتار» بسیار زیبا و خیره کننده خواهند بود و اثرش را کاری فوق العاده و شگفت انگیز خوانده بود.

همچنین، اینترتینمنت ویکی هم نوشته بود: به همان اندازه که جلوه‌های بصری برای «کامرون» و «آواتار» از اهمیت زیادی برخوردار است، داستان سرایی نیز، مهم‌ترین عنصر هر فیلمی به شمار می‌آید و «جیمز کامرون» گفته است که اهمیتی ندارد فیلم تا چه اندازه زیبا باشد، بلکه مهم این است که چقدر، جلوه‌های بصری نفس گیر داشته باشد.