یک کارشناس مذهبی درمورد صبوری حضرت زهرا (س) در برابر امتحان‌ الهی توضیحاتی داد.

به گزارش مرور نیوز،حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد رضایت حضرت زهرا (س) در برابر امتحان الهی بیان کرد: سلام بر تو‌ای کسی که مورد امتحان الهی قرار گرفتی. در حقیقت، همه ما در معرض امتحان هستیم و پروردگار در سوره مبارکه عنکبوت می فرمایند:«أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ»«آیا مردم گمان کرده اند، همین که بگویند: ایمان آوردیم، رها می شوند و آنان [به وسیله جان، مال، اولاد و حوادث] مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟»

این سخنران مذهبی گفت: امتحان دو نوع است: گاهی سخت و گاهی آسان است و هر دو مورد وجود دارد. مثلاً شانس حضرت سلیمان (ع) حسنات و حضرت یعقوب (ع)، سیئات و فقر و گرفتاری بود و  مردم در برابر امتحان الهی سه دسته هستند: یک دسته از آن ها، کسانی هستند که موقع امتحان سخت، داد و فریاد می‌زنند و می‌گویند چرا من این طور شدم؟ دسته دوم، صبور هستند و با وجود این که ناراحت هم هستند، ولی می‌گویند که خداوند خواسته اند و صبر می‌کنیم و دسته سوم، افرادی هستند که شکور و راضی هستند و حضرت زهرا (س) در برابر امتحان الهی راضی و شکرگذار بودند؛ به طوری که حتی وقتی حضرت محمد (ص) وارد خانه حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) شدند و دیدند که فقر در خانه وجود دارد و واقعاً حضرت زهرا (س) اذیت می‌شدند، ولی با این وجود صبور بودند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: حضرت علی (ع) به یکی از افراد قریش فرمودند: آن قدر فاطمه(س) در خانه من مشک به دوش کِشید که جای بند مشک روی بدن ایشان باقی ماند و به حدی با دستانشان، گندم آسیاب کردند که روی آن‌ها تاول زد و با این وجود، اگرچه حضرت زهرا (س) مورد آزمایش الهی قرار گرفتند، ولی همیشه راضی بودند.