یک تهیه‌کننده مستند گفت: بخشندگی تختی از او یک چهره بین‌المللی ساخت و او را پهلوان و مشهور کرد.

به گزارش مرور نیوز، رادیو ایران همزمان با سالروز در گذشت جهان پهلوان تختی مستند «غلامرضا تختی» را تقدیم می‌کند. محمد کیانی، تهیه‌کننده مستند «غلامرضا تختی» گفت: نقاط تاریک زیادی درباره زندگی تختی وجود دارد و روزنامه‌ها نیز این خبر‌ها را پررنگ کرده‌اند. هربار که بحث تختی و جوانمردی به میان می‌آید، این پرسش در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود که آیا تختی خودکشی کرده است؟ 

وی ادامه داد: در این مستند تلاش کردیم که نگاه تختی را به ورزش، با دیدگاه امروزی مقایسه کنیم و همچنین با پرسش‌های متعدد از کارشناسان و شاهدان دریابیم که آیا نحوه مرگ تختی اهمیت دارد یا سبک زندگی و شیوه جوانمردی او باید مورد توجه قرار گیرد؟ 

کیانی افزود: چه موضوعی باعث شده که تا به امروز بعد از نام تختی، جوانمردی نوشته شود؟ زندگی انسان خالی از ابهام نیست و هرانسانی اگر به خودش رجوع کند، قطعا خود را خالی از خطا و اشتباه نمیبیند، پس بهتر است در جستجوی نکات مثبت باشیم و از حواشی فاصله بگیریم. 

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: پسر تختی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته تنها ولخرجی که تختی داشت این بود که خیلی به مردم می‌بخشید و هیچ چیز را برای خودش نمیخواست و یا حسین عرب یکی از دوستان تختی در خاطراتی از تختی میگوید اگر کوه دماوند را طلا میکردند و به تختی میدادند، او همه را میبخشید. درواقع این ویژگی هاست که از تختی یک چهره بین المللی ساخته و او را پهلوان و مشهور ساخت نه ابهامات او درباره چگونگی مرگش. مستند «غلامرضا تختی» شنبه ۱۷ دی ماه به تهیه کنندگی محمد کیانی ساعت ۲۰:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.