شبکه رادیویی تهران با پخش سریال «نون خ» و ویژه‌برنامه «دو بهار» به استقبال بهار طبیعت می‌رود.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا صحراگرد، مدیر شبکه رادیویی تهران با تبریک عید نوروز گفت: خجستگی سال ۱۴۰۲ در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن است که آرامش بخش دلها، نوید دهنده آغاز دوباره زندگی و امید آفرین برای اهل معرفت است.

مدیر شبکه رادیویی تهران با اعلام ویژه برنامه تحویل سال افزود: ویژه برنامه تحویل سال نو در رادیو تهران «دو بهار» نام دارد که از ساعت ۲۱ روز ۲۹ اسفند تا ساعت ۲ بامداد اول فروردین ادامه خواهد داشت. گزارش لحظه تحویل سال در کنار خانواده معظم شهید امنیت، انعکاس حال و هوای مردم و بازار تهران در شب عید و در ساعت‌های پایانی سال، ارتباط زنده از آستان مقدس امامزادگان، معرفی روستا‌های هدف گردشگری در تهران و گفتگو‌های جذاب و شنیدنی با چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر، اجتماعی و ورزشی از جمله بخش‌های ویژه برنامه تحویل سال نو در رادیو تهران است.

 

«بهار در بهار» و «بهارانه» از صدای پایتخت

صحراگرد در ادامه با تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی تهران خاطرنشان کرد: پخش ویژه برنامه‌های نوروزی رادیو تهران از ۲۶ اسفند ماه آغاز می‌شود و هنرمندان صدای پایتخت در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی میهمان مخاطبان پرشور و نشاط تهرانی در روز‌های پایانی سال خواهند بود.

وی با اشاره به دیگر ویژه برنامه‌ها یادآور شد: ویژه برنامه «بهارانه» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو تهران است که هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۳ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود. علاوه بر این، ویژه برنامه «بهار در بهار» کاری از گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران که همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ از صدای پایتخت به روی آنتن خواهد رفت.

 همچنین در ایام تعطیلات نوروزی گروه ورزش و تفریحات شبکه رادیویی تهران مسابقه پرطرفدار «۰۲۱» را هر روز ساعت ۱۶ در جدول پخش قرار داده است. برای این مسابقه اهداف مختلفی در نظر گرفته شده است که هم شوخی و خنده و هم محک اطلاعات عمومی شرکت کننده‌های مسابقه است. 

 

مستند رادیویی ایستاده در غبار

مدیر شبکه رادیویی تهران در ادامه از تولید و پخش مستند رادیویی «ایستاده در غبار» خبر داد و افزود: مستند رادیویی «ایستاده در غبار» در ۵ قسمت با موضوع روایت شخصیت و زندگی فرمانده جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان که در نوروز تقدیم مخاطبان شبکه رادیویی تهران می‌شود.

 

پخش سریال «نون خ» همزمان با شبکه اول سیما

علاوه بر اینها، علاقه‌مندان سریال‌های نوروزی هم می‌توانند هر شب ساعت ۲۲ شنونده برنامه «رادیو فیلم» باشند که اختصاص دارد به پخش سریال نون خ همزمان با شبکه اول سیما برای مخاطبانی که در خارج از منزل پیگیر این سریال هستند.

 

مسابقه استعدادیابی

 صحراگرد از پخش مسابقه استعدادیابی «آورد صدا» در ایام نوروز خبر داد و گفت: مسابقه گویندگی آورد صدا نیز در نوروز ۱۴۰۲ فرصتی مغتنم برای علاقه‌مندان به گویندگی، بازیگری و اجرا فراهم می‌کند تا هنر خود را به داوری بسپارند.

 

برنامه سحرگاهی «الهیه» و برنامه افطاری «بهار در بهار»

وی با اعلام برنامه‌های ویژه ماه افطار و سحر خاطر نشان کرد: با توجه به این که از سوم فروردین ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، رادیو تهران ویژه برنامه سحرگاهی «الهیه» و ویژه برنامه افطاری «بهار در بهار» را در جدول پخش برنامه‌ها قرار داده است.

صحراگرد در پایان یادآور شد: گزارش از فعالیت جوانان در مساجد محله‌های تهران، آئین‌های ماه رمضان در روستاها، پخش ویژه برنامه ماه باران، پخش ترتیل جزء قرآن و همراهی با پویش‌های کمک‌های مومنانه برای نیازمندان از جمله برنامه ریزی‌های شبکه رادیویی تهران در ماه مبارک رمضان است.