پس از جنجالی که ویل اسمیت در مراسم اسکار سال پیش به وجود آورد، حالا او برای اولین بار در یک مراسم رسمی جایزه گرفته و سخنرانی کرده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ورایتی، ویل اسمیت برای نخستین بار پس از سیلی اسکار ۲۰۲۲ شب پیش به جشن‌های فصل جوایز سینمایی بازگشت و جایزه «بیکِن» را از انجمن منتقدان فیلم آفریقایی آمریکایی دریافت کرد.

وی در این مراسم برای نخستین بار پس از سیلی به کریس راک، روی صحنه رفت و جایزه‌ گرفت.

این بازیگر که برای بازی در فیلم «رهایی» این جایزه را دریافت کرده با هم‌بازی‌اش چارمین بیگوا و آنتون فوکوا کارگردان فیلم روی صحنه رفت.

اسمیت در سخنرانی‌اش از «رهایی» به عنوان سخت‌ترین فیلم دوران کاری‌اش یاد کرد و از کارگردان و نیز کمپانی اپل سازنده فیلم که برای تامین بودجه به میزان لازم تلاش زیادی کرد تشکر کرد.

وی گفت: اولین باری بود که از یک استودیو می‌شنیدم داستان مهم‌تر از هزینه انجام آن است و آنها هستند که می‌توانند چنین کاری انجام دهند.

انجمن منتقدان فیلم آفریقایی آمریکایی(AAFCA) امسال بیستمین دوره خود را برگزار کرد و در کنار «رهایی» از فیلم‌های دیگر با مرکزیت سیاهپوستان مانند «پادشاه زن»، «نانی»، «بازرسی» و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» تجلیل کرد. در این مراسم «تیل» نیز جایزه «ایمپکت» را دریافت کرد.