رئیس سازمان سینمایی کشور در پی برگزاری موفق و باشکوه هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با انتشار یادداشتی از تلاش‌ها و زحمات مسئولان برگزاری و همکاران این رویداد سینمایی قدردانی کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن یادداشت محمد خزاعی،‌ رئیس سازمان سینمایی به این شرح است: جشنواره فیلم مقاومت تصویری از گذشته و امروز ماست. جایی است که می توان خیل هنرمندان متعهد به آموزه‌های دینی و انقلابی را در زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی دید. این جشنواره، لبه نبرد فرهنگی و خط مقدم جبهه سینمایی و رسانه‌ای انقلاب است که باید بیش از پیش تقویت شود.

در ماه‌های اخیر که همه مساعی رسانه‌های بدخواه مصروف این مهم شده که تاریخ این کشور را تحریف کنند، بخش عمده‌ای از این تلاش برای مصادره انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس متمرکز شده است. تاریخ انقلاب ما و دفاع مقدس گواه روشن و خیره‌کننده ای بر حقانیت و سترگی کار زنان و مردانی است که شجاعانه در برابر هیمنه استکبار جهانی ایستاده و یک تنه دنیا را به حیرت واداشتند.

همت جشنواره در نمایش قواره‌مند این ایستادگی در برابر جبهه غرب ستودنی است و تلاش برای قوام یافتن و صورت بندی تازه در مواجهه با جبهه فرهنگی غرب کاری جهادی است.

برگزاری جشنواره مقاومت در عصر سیطره استکبار و صهیونیسم بین المللی، می تواند چراغ راهی پر فروغ باشد برای همه عدالت‌طلبان و آزادی خواهان جهان؛ و این جشنواره می‌تواند با ترسیم سینمای دغدغه مند در تراز انقلاب، افق تمدنی نوینی را برای جهان تشنه حقیقت و عدالت در میان بگذارد.

انقلاب اسلامی با وجود آن که انقلابی گفتمانی در حوزه فرهنگ بوده و مدل جدیدی از الگوی تمدنی و پیشرفت مبتنی بر معنویت، انسانیت و عدالت را در جهان نابرابر و مملو از ظلم، زیاده‌خواهی و استکبار بنا نهاد ولی متأسفانه این شاخصه هویتی انقلاب کمتر در جهان مورد توجه قرار گرفته است. در عین حال، برغم فضاسازی‌های گسترده و مسموم و بمباران‌های خبری و تشویش افکار بین‌الملل، گفتمان انقلاب اسلامی و نگاه فرهنگی و اجتماعی آن بر سپهر سیاسی دنیای امروز، تأثیر خود را گذاشته است. 

بی‌تردید، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها و خلأها در این حوزه فقدان دیپلماسی فرهنگی و نگاه استراتژیک پایدار است که جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در این زمینه کارنامه قابل قبولی داشته است که باید به فال نیک گرفت. 

تقویت این رویداد راهبردی و استمرار آن باعث می‌شود خیلی از فیلمسازان مستقل و ضد استعمار در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و حتی اروپا و آمریکایی شمالی که جایی در جشنواره‌های بین المللی غرب ندارند در این جشنواره حضور پیدا کنند و به پایگاهی برای تبادل نظر و اندیشه این فیلمسازان مستقل، تبدیل شود. 

اینجانب ضمن عرض خسته نباشید به همه متولیان و دست‌اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی به طور ویژه، از تلاش‌های مجاهدانه آقایان: سیدمحمدیاشار نادری، مدیر بنیاد فرهنگی روایت، سیدمحمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جلال غفاری دبیر زحمتکش این رویداد تشکر و قدردانی می‌کنم.