دکتر عباس ماهیار، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی و خاقانی‌شناس بزرگ معاصر، امروز سه‌شنبه ۲۱ دی‌، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مرور نیوز، این استاد نام‌آشنای زبان و ادبیات فارسی پس از یک عمر تحقیق و تدریس در حوزه‌های تخصصی همچون، خاقانی‌شناسی، عروض و قافیه، صرف و نحو عربی، مرجع‌شناسی و روش تحقیق، در سن ۸۰ سالگی جان به جانان تسلیم کرد.

دانشگاه خوارزمی در طول هفته اخیر، در سوگ سه استاد خویش نشسته است. پس از درگذشت دکتر احمد زاکانی و دکتر علی شریعتمداری، اینک آسمانی شدن دکتر ماهیار، دانشجویان و دلبستگان این استاد برجسته را سوگوار کرد.

عباس ماهیار در هشتم دی 1316 در شهرستان عجب‌شیر استان آذربایجان‌شرقی متولد شد. وی در سال 1357 با نگارش پایان‌نامه‌ای با عنوان «تصحیح انتقادی دیوان اثیر اخسیکتی» مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

«عروض فارسی»، «صرف و نحو عربی»، «مرجع‌شناسی ادبی و روش تحقیق»، «مالک ملک سخن: شرح قصاید خاقانی»، «گزیده اشعار خاقانی»، «خاقانی: شاعر بلورین شکسته دل»، «شرح مشکلات خاقانی در 6 مجلد»، «سحر بیان خاقانی» و «نجوم قدیم و بازتاب آن در ادب پارسی» نام شماری از تالیفات منتشر شده عباس ماهیار است.

مرور نیوز درگذشت این استاد محبوب و فرزانه را به خانواده گران‌قدر وی و جامعه دانشگاهی تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم از خداوند سبحان غفران و علو درجات را مسئلت می‌نماید.