یک روز پیش از تولد ۶۸ سالگی «هاروکی موراکامی» اعلام شد کتاب جدید این نویسنده سرشناس ژاپنی در روز ۲۴ فوریه روانه کتاب‌فروشی‌ها می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، «هاروکی موارکامی» داستان‌نویس ژاپنی است که انتشار هر کار جدید او بازتاب بین‌المللی دارد. ناشر ‌او این‌بار اعلام کرده نام کار جدیدش «قتل یک فرمانده شوالیه» است و این کتاب در تاریخ ۲۴ فوریه (ششم اسفندماه) در ژاپن توزیع می‌شود.

«شینچوشا» ناشر کتاب‌های این نویسنده هنوز درباره ترجمه و بازار بین‌المللی این رمان اظهارنظری نکرده است. با این حال او اشاره کرده که کار جدید نویسنده «جنگل نروژی»،‌ رمان بلندی است و در دو جلد روانه بازار می‌شود. «قتل یک فرمانده شوالیه» که ۲۰۰۰ صفحه دارد، چهاردهمین رمان او به حساب می‌آید.

»هاروکی موراکامی» بیش‌تر کتاب‌هایش را به سبک سوررئال به نگارش درآورده‌ است و آثارش تاکنون به بیش از ۵۰ زبان برگردانده شده‌اند. هر سال نام این نویسنده به عنوان یکی از نامزدهای نوبل ادبیات بر سر زبان‌ها می‌افتد، اما او هنوز موفق به کسب این افتخار نشده است.

این چهره ادبی که متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ است و فردا ۶۸ سالگی خود را جشن می‌گیرد، نویسندگی را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و راه‌اندازی یک کلوب جاز در توکیو شروع کرد. رمان عاشقانه «جنگل نروژی» او که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد.

«سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» آخرین رمان منتشرشده اوست که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد و با استقبال زیادی مواجه شد. پس از آن مجموعه داستان کوتاهی با نام «مردان بدون زنان» در سال ۲۰۱۴ از این نویسنده منتشر شد.