سومین همایش سراسری مهدویت به مناسبت ایام اربعین حسینی با محوریت نقش امام حسین (ع) در مهدویت و امر ظهور برگزار می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، «سید مهدی میرمحمدی»، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اظهار کرد: این همایش به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، با همکاری کانون‌های مهدویت دانشجویی کشور و پژوهشکده مهدویت و آینده‌اندیشی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

او یادآور شد: با توجه به ارتباط نزدیک حقیقت قیام امام حسین(ع) و قیام آخرالزمان در راستای ظهور می‌توان به بُعد معرفتی آن نائل آمد و آن این است که سوگواری آن امام همام(ع)، موجبات وصال ما با امام آخرالزمان‌مان (عج) را فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه این همایش نخستین فراخوان آثار علمی، ادبی و هنری در سطح مجامع علمی (دانشگاهیان) و حوزویان با موضوع اربعین امام حسین(ع) است، ادامه داد: در این همایش که به مناسبت راهپیمایی اربعین حسینی(ع) برگزار می‌شود، قشر فرهیخته دانشگاه و حوزه با ارسال آثار علمی، ادبی و هنری به رقابت پرداخته و به غنای این همایش می‌افزایند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران درباره بخش‌های مختلف همایش بیان کرد: موضوع بخش علمی، «نقش امام حسین(ع) در مهدویت و امر ظهور» است که در قالب مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی تعریف شده است. بخش ادبی در قالب‌های شعر، داستان‌نویسی و قطعه ادبی (متن ادبی، دل نوشته، خاطره نویسی) است. همچنین بخش هنری نیز در قالب‌های عکس، گرافیک، طراحی، طراحی پوستر، تذهیب و نگارگری است.

 میرمحمدی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ آبان ۱۳۹۵ به صندوق الکترونیکیarbaeen۹۵@chmail.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار به پایگاه اطلاع‌رسانی کانونهای مهدویت دانشجویی کشور: www.anwarmahdi.ir، مرکز انتظار موعود: www.entezarm.ir، شبکه تلگرام:https://telegram.me/anwarmahdi و شماره ۶۶۹۷۷۱۷۱-۰۲۱ و ۶۶۴۸۲۶۷۰-۰۲۱ تماس برقرار کنند. همچنین مکان دبیرخانه دائمی واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان قدس، خیابان پورسینا، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.