رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: 7000 زن شهیده تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است.

به گزارش مرورنیوز، سردار محمدرضا نقدی در چهارمین روز از کنگره ملی 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلای امام خمینی(ره) یاسوج با اشاره به سجایای حضرت زینب(س) افزود: گذشت و فداکاری ابراهیمی حضرت زینب(س) به گونه‌ای است که فرزندان و برادر و برادرزاده‌های خود را برای اسلام روانه قربانگاه کند. نمی‌دانیم از کدام فضیلت آن حضرت سخن بگوییم. از صبری که صبر ایوب را به دست فراموشی سپرد که همه اقوامش در یک روز جلوی چشم آن حضرت قربانی شدند یا آن صفت حیدری خود که یزید ظالم را سر جای خود می‌نشاند و برای همه تاریخ و ابدیت الگو می‌شود بنابراین این یک معجزه الهی بوده که در وجود یک زن تبلور یافته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حضرت زینب(س) یک الگو و مکتب برای زن ایرانی و زن نه شرقی و نه غربی است، خاطرنشان کرد: 7000 زن شهیده تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده و این شهدا از حضرت زینب الگو گرفتند و به کرامت دست یافتند.

سردار نقدی با بیان اینکه حماسه‌هایی که در جبهه گیلان غرب، جبهه‌های سومار، دهلران و خرمشهر از سران سلحشور خود شاهد هستیم، بی‌نظیر است،افزود: جایی که زن گیلان غربی یعنی خانم فرنگیس خانم با چوب به مقابله با تانک‌ها می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دختر 9 ساله سوسنگردی شهید می‌شود و دختر 16 ساله سنندجی در مقابل گروهک می‌ایستد و شهید می‌شود، ادامه داد: وقتی بعد از ماه‌ها شکنجه از او می‌خواهند که شکنجه شود و اگر راست می‌گوید با بسیج همکاری نمی‌کند در روستا علیه نظام و امام سخنرانی کند و او زنده به گور شدن را بر گفتن کلامی علیه امامش ترجیح می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: دختر 14 ساله نوجوان آملی شهیده طاهره هاشمی در مقابل منافقینی که در سال 60 به آمل شورش می‌برند شجاعانه به میدان نبرد می‌رود، او به شهادت می‌رسد آثار و نوشته‌های  از خودش به یادگار می‌گذارد.

سردار نقدی تاکید کرد: زنی که در مکتب زینب پرورش یافته اینگونه است. زن ایرانی در همه عالم جوان‌ها را سلحشور پاک نهاد، فداکار و عدالت خواه تربیت می‌کند و هنگام نیاز آنها را با دست خودش به میدان نبرد می‌فرستد.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب شاهد بودیم که گارد شاهنشاهی خیابان‌های قم را قرق کرده بود و سر هرکوچه‌ای مغزهای متلاشی شده به دیوارها چسبیده بود، افزود: مادرانی هم هستند که شجاعانه دراین استان 1880 جوانشان را به میدان شهادت و قربانگاه مسیر حق فرستادند. در این استان از هر سه جوان بالغ خود یک نفر به طور قطع به جبهه رفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این عظمت زنی است که در مکتب زینبی پرروش یافته. این خاتمه کار زنان ما در حماسه آفرینی نیست. حماسه حضور در بیدادگری و ابلاغ پیام شهدا و پیام‌رسانی حماسه آفرینان عاشورا و به صورت زینب‌وار حرکت کردن است. مادران بزرگوار شهیدی که از داغ یک فرزند و حتی پنج فرزند خود خم به ابرو نیاوردند و مادر شهیدی که بعد از دست دادن پنج شهیدش به نزد امام شرفیاب می‌شود و به امام می‌گوید که پسری دیگری ندارد و اجازه ورود به جبهه و قربانی شدن در راه انقلاب را می‌خواهد.

سردار نقدی بیان کرد: زن ایرانی اینطور نورافشانی می‌کند و همسرانی که صبر کردند و گاهی هشت فرزند  خود را پس از شهادت همسر و با تمام سختی‌ها بزرگ وتربیت کردند. حماسه زنان پرورش یافته در مکتب زینب اینجا پایان نمی‌گیرد و زنان جانبازانی که 15، 20 و حتی 35 سال قطع نخاع روی تخت افتاده‌اند خم به ابرو نمی‌آورند. این عظمت زن مسلمان و ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنان شکست خورده و حسود نمی‌توانند این کرامت و عظمت را ببینند، خاطرنشان کرد: بعضی همه همت و تلاششان به این است که ما را به سمت الگوهای غربی و شرقی سوق دهند و زنان را در خانه منزوی کنند و زن هیچ نقشی در اجتماع نداشته باشند و یا می‌گویند این نقش آفرینی باید آلوده باشد به بی‌حجابی  و این تلاشی است که دشمنان دارند که زن ایرانی مسلمان را از این مکتب حماسه آفرین دور کنند و به سیاه چال الگوهای شرقی و غربی بکشانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زنان ملت ما بیدارند و ذکر و یاد شهدای بزرگوار فرصتی است برای اینکه به اصالت خودمان رجوع کنیم، باید از گذشته‌ها درس عبرت بگیریم. نقشه‌هایی که غربی‌ها و آمریکایی‌ها برای زنان ما دارند همانی است که در 50 سال حاکمیت آمریکا و انگلیس بر ایران شاهدش بودیم  و نتیجه آن الگو این بود که  زن در محافل سیاسی نقشی نداشته باشد  و 80 درصد زنان ایرانی بی‌سواد مطلق بودند و حتی توان نوشتن اسم خودشان را نداشتند.دشمن درصدد این است که زنان ما در عرصه‌های اجتماعی حضور نداشته باشند اما ملت و زنان ما بیدار هستند و هیچ وقت فریب آنها را نخواهند خورد.

وی با اشاره به نقش زنان و رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در کردستان بیان کرد: این زنان حماسه‌های بسیار بزرگی در گیلان غرب، سومار، دهلران، خرمشهر و سوسنگرد آفریدند.

وی بیان کرد: امروز در ایران اسلامی بیش از 50 درصد دانشجویان دختر بوده و بسیاری از دانشمندان، پزشکان متخصص و فوق تخصص، متخصصان امور تربیتی و روانشناسی و نقش آفرینان سیاسی این مرز و بوم را جامعه زنان تشکیل می‎دهند.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار است و فریب ادعاهای دروغین آزادی زن را نمی‌خورد، ادامه داد: ما می‌دانیم این فریب‌ها و حیله‌ها از کجا نشأت می‌گیرد. در زمان جنگ تمامی کشورها به صدام کمک کردند اما زشت‌ترین کمک‌ها توسط آلمان و آمریکا صورت گرفت که به آنها سلاح شیمیایی دادند و به همین دلیل مردم ما این کشورها را به جمهوری شیمیایی هم می‌شناسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در اوایل تاریخ و انقلاب همیشه ولایت مدار بودند و حالا هم هستند که نمونه آن جنگ «تنگ تامرادی» بود. مردم این استان با وجود کوچکی و جغرافیایی بیشترین اعزام رزمندگان به جبهه و شهید را داشتند. مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۶ عملیات در دفاع مقدس و در کربلاها،  بدرها،  فجرها و کردستان و جنگ با اشرار حضور داشتند.  خون و پوست این مردم با ولایت و شهادت آمیخته شده و آماده دفاع از کشور هستند.