"ضرورت ایجاد رشته‌های تخصصی دانشگاهی به منظور آموزش نیروهای متخصص جوان" در بازدید معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی از استودیو دبیرزاده مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، رمضانعلی حیدری خلیلی در بازدید از استودیو دبیرزاده، روند فعالیت و گسترش فعالیت این استودیوی تازه تاسیس را مورد توجه قرار داد و ضمن اطلاع از جریان خدمات استودیویی 12 فیلم سینمایی راه یافته به جشنواره فیلم فجر، از شیوه‌های مدیریتی این استودیو در جذب نیروهای جوان و فارغ التحصیل دانشگاه در رشته‌های سینمایی تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: شناسایی و جذب استعدادها از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی سینما باید همواره مورد توجه بخش‌های مختلف سینما باشد. همچنین در این دیدار بر اهمیت انجام امور لابراتواری و استودیویی فیلم‌های ویدیویی تاکید شد.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اظهار کرد: سازمان سینمایی از هر ایده و طرحی در صنوف، تشکل‌ها و حوزه‌های مستقل سینما که بتواند به ایجاد تشکل‌های سینمایی کمک کند و موجب ارتباط و نظم بیشتر در حوزه‌های مختلف سینما شود پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این استودیو که با مشارکت و حمایت کانون ایران نوین تاسیس شده است، گواه واقعیت و الگویی است که می‌تواند موجبات استمرار فعالیت این نوع از مراکز را فراهم نماید.

در ادامه این نشست، علی دبیرزاده ضمن معرفی بخشهای مختلف، درباره فعالیت این استودیوی یکساله گفت: در حال حاضر امور لابراتواری 20 فیلم سینمایی و 7 فیلم ویدیویی به این استودیو سپرده شده است که این تقریبا 90 در صد از ظرفیت کار این استودیو است و امیدواریم بتوانیم این مرکز را به یک نظام استودیویی صحیح تبدیل کنیم. اما تقریبا تمام استودیوهای فعال در جذب نیروی متخصص مشکل دارند. این رشته در دانشگاهها تدریس نمیشود و برای جذب نیرو نمیدانیم به کجا باید مراجعه کنیم. نیروهای فعال در این حوزه تجربی آموخته‌اند، در صورتیکه سینما به تخصصهای دانشگاهی مختلف در زمینه تصحیح رنگ، جلوه‌های ویژه، صدا و... نیاز دارد.

محمدحسین فرج اظهار کرد: در ایران مرکز دانشگاهی برای آموزشهای تخصصی این حوزه وجود ندارد. در حالی که هرچه تعداد متخصصین این حوزه بیشتر باشد کیفیت سینما بالاتر می‌رود. رقابت سالم در این حوزه موجب رشد علمی و فنی متخصصین و نهایتا ارتقای سینما خواهد بود، اما تقریبا همه استودیوها بااین مشکل مواجهند.

مدیرکل توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی ادامه داد: نام استودیو اعتباری برای فیلم سینمایی است. مخاطب می‌داند فیلم کدام استودیو، فیلمی در خور توجه است و از سوی دیگر، متخصصین این حوزه ترجیح می‌دهند تحت اعتبار استودیو فعالیت کنند. این اتفاق، شخصیت متخصص و استودیو را حفظ می‌کند و کمک می‌کند تا سینما ساختار پیدا کند.

این بازدید در روز شنبه 25 دی ماه با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و محمدحسین فرج مدیرکل توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی انجام شد.