معاون توسعه و فناوری رسانه ملی اچ دی شدن شبکه های رسانه ملی را فعلا متوقف دانست و اعلام کرد در حال حاضر بودجه لازم برای خریداری تجهیزات و ادامه این روند اختصاص نیافته است.

به گزارش مرور نیوز، رضا علیدادی درباره اچ دی شدن شبکه های تلویزیون و اینکه آیا این روند متوقف شده است یا خیر؟ گفت: پیش از این شبکه های مستند و سه اچ دی شدند اما به دلیل اینکه بودجه لازم تخصیص نیافته ادامه کار بسیار سخت است.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید وقتی قرار است شبکه‌ای اچ دی شود باید به اندازه استعداد موجودی که در چند ۱۰ سال اخیر شکل گرفته است تجهیزات خریداری و جایگزین کنیم. حتی نور معمولی استودیوها هم باید در بحث اچ دی شدن تغییر کند و دیگر نمی توان با تجهیزات و شرایط قبلی شبکه های اس دی کار کرد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره فراهم کردن این شرایط اظهار کرد: اگر این موارد که گفته شد به درستی فراهم نشود تصویری که از اچ دی در دسترس قرار می گیرد تصویر مناسبی نخواهد بود و همه اعتراض می کنند که چرا تصاویر اچ دی به این شکل نمایش می یابند.

وی اچ دی شدن شبکه ها را یک پروژه ملی دانست و تصریح کرد: ما در این پروژه ملی باید تجهیزات زیادی را خریداری کنیم و همانطور که می دانید تجهیزات برودکست در دنیا گران ترین تجهیزات هستند.

علیدادی تصریح کرد: ما فعلا برنامه خاصی درباره ادامه اچ دی شدن شبکه ها نداریم و حتی مشخص نیست شبکه بعدی که قرار است اچ دی شود کدام است.

وی همچنین درباره رادیونما و تصویری شدن شبکه های رادیویی اظهار کرد: این روند به تدریج اتفاق می افتد و ما در حال آماده سازی هستیم. وضعیت بودجه ما چندان خوب نیست اما در هر حال مسیر پیشرفت ما رو به جلو خواهد بود.