«ایزابل هوپر» جایزه دستاورد "سینمای فرانسه" را طی مراسمی مجلل در پاریس دریافت کرد.

به گزارش مرور نیوز، «ایزابل هوپر» که برای بازی در فیلم «او» چندی پیش جایزه بهترین بازیگر زن جوایز گلدن گلوب را کسب کرد و یکی از شانس‌های اسکار نیز محسوب می‌شود، شب گذشته طی مراسمی که در وزارت کشور فرانسه برگزار شد جایزه "سینمای فرانسه" را به پاس ارتقای سینمای کشورش از سوی کمپانی «یونی فرانس» دریافت کرد.

در این مراسم چهره‌های سرشناسی از سینمای فرانسه از جمله «بنوا ژاکو»، «ژاکلین لافوسه»، «میا هنسن-لاو»، «آن فونتن» و «فرانسوا اُزون» حضور داشتند و همچنین «میشائیل هانکه» و «پل ورهوفن» کارگردان فیلم «او» نیز از جمله سینماگرانی بودند که با ارسال پیام ویدئویی از وی تقدیر کردند.

در نهایت «هوپر» این جایزه را به پاس نقش قابل ملاحظه در سینمای فرانسه با حضور «آدری آزولو» وزیر فرهنگ، «ژان پل سالوم» رئیس کمپانی «یونی فرانس» و «ایزابل جیاردانو» کارگردان فرانسوی بر روی سن دریافت کرد.

«هوپر» پس از دریافت این جایزه گفت: فرصت حضور همزمان روی صحنه تئاتر و در سینما امتیازی فوق‌العاده برای من در هر لحظه، هر روز و هر صبح از زندگی‌ام بوده است.

گرچه فیلم «او» با بازی «هوپر» از رسیدن به فهرست کوتاه اسکار خارجی بازمانده است اما این بازیگر یکی از بخت‌های اصلی قرار گرفتن در میان نامزدهای نهایی اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن است و شانس اصلی جایزه سزار اکادمی فیلم فرانسه نیز هست. «ایزابل هوپر» پیش از این نامزد جایزه لومیر فرانسه نیز شده است که مراسم اعطای جوایز آن روز 30 ژانویه برگزار خواهد شد.

دو جایزه بهترین بازیگری در جشنواره کن، دو جایزه بازیگری جشنواره ونیز، جایزه برجسته هنری جشنواره فیلم برلین، 15 بار نامزدی در جوایز سزار فرانسه و کسب یک جایزه از این رویداد سینمایی، کسب سه جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم لومیر و جایزه بفتا، بخشی از افتخارات سینمایی این بازیگر فرانسوی محسوب می‌شود.