در شرایطی که سه روز تا پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره مجازی «مثل ماه» مانده، دبیر این جشنواره از ارسال حدود ۵۰۰ اثر به سایت این جشنواره خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حامد انتظام درباره این جشنواره مجازی ادبی ویژه شعر و داستان کودک گفت: تا کنون قریب به ۵۰۰ اثر به دست ما رسیده است که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها در بخش  شعر و مابقی‌ در بخش داستان هستند.

او اظهار کرد: حدود یک‌هشتم شرکت‌کنندگان در این مسابقه ادبی مجازی کوکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال هستند و این موضوع با توجه به تبلیغات ضعیف این جشنواره و ماهیت مردمی آن قابل تامل است و انتظار می‌رود در دوره‌های بعدی این جشنواره بتوان شاهد آثار بیشتر و بهتری از سوی این گروه سنی بود.

 به گفته دبیر این جشنواره، افرادی همچون جواد محقق و محمود پوروهاب به عنوان چهره‌های نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان مسئولیت داوری  نخستین جشنواره ادبی کودک  «مثل ما» ر ا بر عهده خواهند داشت.

نخستین جشنواره مجازی «مثل ماه» در دو بخش شعر و داستان کودک با همت جمعی از خیرین فرهنگ‌دوست راه‌اندازی شده است. عزت نفس (دارای امتیاز ویژه)، همدلی، مسئولیت‌پذیری، ادب و احترام، پرهیز از قضاوت‌های عجولانه، امید، ایثار، پرهیز از اسراف، تولید ملی، حفظ محیط زیست و  پدرم قهرمان است (دارای امتیاز ویژه) از محورهای این جشنواره مجازی ادبی هستند.

کودکان  و نوجوانان و همچنین بزرگسالان تا پایان دی‌ماه مهلت دارند آثار خود را به پست الکترونیکی سایت «مثل ماه» به نشانی  j.meslemah@gmail.com یا نشانی‌های تلگرام:meslemah۳۱۳  و meslemah_bot ارسال کنند. شماره تماس پیامکی: ۵۸۸۸ ۳۱۳  ۰۹۰۳ (پاسخگویی از ساعت ۱۴ تا ۱۷ روزهای غیرتعطیل) نیز برای این جشنواره اعلام شده است.