موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای سومین و آخرین‌بار در سال جاری، کارگاه یک‌روزه‌ «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» را در تهران و در اسفندماه برگزار می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، مفاهیمی که در این کارگاه ارائه خواهد شد، درباره سه موضوع اصلی بلندخوانی با کودکان، آشنایی با عناصر داستان و ادبیات کودکان خواهد بود که از مهم‌ترین موضوعات در ترویج کتاب‌خوانی میان کودکان است.

در این کارگاه شرکت‌کنندگان می‌آموزند چگونه یک نشست بلندخوانی را برگزار و کودکان را برای بلندخوانی یک کتاب آماده و با داستان همراه کنند. افزون بر این، حاضران با مفهوم ادبیات کودک آشنا می‌شوند و انواع کتاب کودک و خصوصیات یک کتاب باکیفیت را در این کارگاه یک‌روزه فرامی‌گیرند.

در بخش آشنایی با عناصر داستان نیز شرکت‌کنندگان، عناصر ادبی و روش‌های سهیم شدن این عناصر با کودکان و نوجوانان و همچنین تاثیر آن‌هارا در درک کودکان و نوجوانان از داستان می‌آموزند.

این کارگاه یک‌روزه در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود. در بخش عملی، پس از بیان اصول و روش‌های بلندخوانی، حاضران در گروه‌های مختلف، کتابی را بلندخوانی می‌کنند. همچنین در این بخش، بازی‌ها و فعالیت‌های مختلفی در پیوند با هر یک از کتاب‌های بلندخوانی‌شده به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

مخاطبان این کارگاه را پدر و مادرها، مربیان کودک، آموزگاران، کتابداران، مروجان کتابخوانی، تصویرگران کتاب‌های کودک و علاقه‌مندان به ترویج کتاب‌خوانی، تشکیل می‌دهند و در پایان این کارگاه از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به هر یک از شرکت‌کنندگان، گواهینامه‌ حضور در این کارگاه اهدا خواهد شد.

کارگاه یک‌روزه‌ «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» روز جمعه ۶ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۳ در تهران، بلوار فرحزادی، بلوار دادمان، انتهای بلوار، گل‌افشان شمالی، کوچه‌ دوم، پلاک ۲۰، دفتر موسسه خیریه مهرگیتی خواهد شد.