فریبرز لرستانی از انتشار مجموعه سه‌جلدی «خدایا تو خوبی» با موضوعیت نیایش‌های کودکانه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، تینا حیدری، راحله برخورداری و محسن محمد میرزایی کار تصویرگری این مجموعه را که با همت نشر غنچه راهی بازار شده است بر عهده دارند.

لرستانی درباره این مجموعه گفت: ارتباط با خداوند مقوله‌ای است که اغلب خانواده‌ها آن را در قالب قراردادهایی غیرانعطاف‌پذیر توصیف می‌کنند؛ مثلا به کودک خود می‌گویند اگر این کار را کنی خدا دیگر دوستت ندارد، یا آن کار را بکنی خدا دوستت دارد. به نظر من این نوع ارتباط با خدا برای کودک صرفا جنبه قراردادی دارد و با انضباط شدید توأم است. من در نگارش این مجموعه که در قالب داستانک‌هایی نوشته شده است حضور خدا را در تاروپود تجربیات کودکانه نشان داده‌ام. مثلا در یکی از همین داستانک‌ها با عنوان دیشب گفته‌ام: «دیشب ماه روی درخت خوابید، گنجشک هم توی ماه خوابید و من هم پیش مادرم خوابیدم. خدایا تو چه خوبی که دوست داری همه با خوشحالی بخوابند!

مثلا فرشته‌ها، بادکنک‌ خرگوشی و گنجشک‌ و سیب شیرین عناوین فرعی مجموعه «خدایا تو خوبی» هستند که ویژه کودکان گروه سنی «ب» و «ج» (پایه‌های اول تا پنجم دبستان) عرضه شده‌اند.

لرستانی این روزها مشغول تدوین مجموعه «خدایا خوشحالم...» است. این مجموعه پیش‌تر در نشریه دوست خردسال به قلم این نویسنده منتشر می‌شد و قرار است در قالب کتابی مجزا در انتشارات بهنشر راهی بازار شود.

«قصه کتاب من» از دیگر نوشته‌های فریبرز لرستانی است که به گفته او، طی داستان‌های این مجموعه کودکان با کاراکترهای داستانی وارد گفت‌وگو می‌شوند و هدف از تألیف آن کسب لذت بیشتر از خوانش متن ادبی است.