معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واریز یارانه پرداختی به مطبوعات در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسین انتظامی عصر امروز در دیدار مدیران رسانه‌های جمعی که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه‌ها در تأثیرگذاری‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... اظهار داشت: رسانه و به‌تبع آن خبرنگاران از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار بوده و باید حمایت بیشتری از آن‌ها شود.

وی بابیان اینکه حمایت از رسانه‌ها متفاوت و بر اساس رتبه‌بندی‌ها صورت خواهد پذیرفت، افزود: سیاست‌هایی در حمایت از خبرنگاران و اعمال فشار بر رسانه‌ها برای اجرای ماده 46 قانون مطبوعات انجام‌شده که باید بیشتر از گذشته افزایش پیدا کند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: خانه مطبوعات بیشتر باهدف کمک به معیشت خبرنگاران و افزایش درآمدها اقتصادی و مالی رسانه‌ها بوده که در این زمینه به نظرم نزدیک شدن رسانه‌ها به دولت باعث شکسته شدن استقلال رسانه‌ها می‌شود.

وی پرداخت یارانه به رسانه‌ها را سبب وام‌داری آن‌ها به دولت دانست و گفت: در اساسنامه جدید خانه مطبوعات موارد متعددی با ذهنیت خدمت به جامعه رسانه‌ای در نظر گرفته‌شده و بیش از 20 استان کشور بیش از یک سال بوده که از انتخابات آن‌ها گذشته است.

انتظامی به حضور رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات اشاره و خاطرنشان کرد: نشریاتی که فاقد بیمه بودند از حضور آن‌ها در نمایشگاه ممانعت شد و قرار است ازاین‌پس یارانه و حمایت تنها از دو دهک بالای رتبه‌بندی‌ها صورت پذیرد.

وی با تأکید بر اهمیت رتبه‌بندی سایت‌ها عنوان کرد: سایت‌هایی که جزء دهک‌های بالا نباشند موردحمایت قرار نخواهند گرفت و به‌زودی یارانه مطبوعات واریز خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حدود 7 هزار خبرنگار در سراسر کشور بیمه‌ شده‌اند و ما نمی‌توانیم به‌صورت مستقیم در بیمه نکردن رسانه‌ها دخالت کنیم و رسانه‌هایی که پیمانکار خبری دارند باید حمایت بیشتری از نیروهای خود داشته باشند.