اراک- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: هم اکنون 10 اثر تاریخی کشور در انتظار برای ثبت جهانی در سازمان یونسکو است.

به گزارش مرور نیوز، زهرا احمدی پور عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه با سمن های حوزه گردشگری استان مرکزی در جمع خبرنگاران اراک، در رابطه با ثبت جهانی بازار تاریخی این شهر اظهار داشت: فرایند ثبت جهانی آثار تاریخی روند زمان بری است و سازمان میراث فرهنگی با توجه به آن که اهمیت ویژه ای برای حفظ آثار تاریخی قائل است، تخصیص اعتبار برای حفظ و مرمت بناها را در دستور کار دارد.

وی افزود: تلاش داریم تعهداتی که سازمان میراث فرهنگی تاکنون برای تخصیص اعتبار به منظور مرمت و بازسازی آثار تاریخی داشته محقق شود تا بتوانیم آمار آثار تاریخی کشور که ظرفیت ثبت جهانی شدن را دارند افزایش دهیم.

احمدی پور با اشاره به اینکه باید صنایع دستی کشور بیش از پیش به بازار جهانی راه یابد، افزود: اقداماتی برای عرضه محصولات صنایع دستی کشور در سایر کشورها انجام شده و برای نخستین بار یک بازار صنایع دستی ایران در هلند تشکیل شده که تلاش داریم اینگونه اقدامات بین المللی در حوزه میراث فرهنگی کشور افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: باید بازارهای خارجی مصرف صنایع دستی کشور را شناسایی کرده و این بازارها را گسترش دهیم تا این حوزه نیز در کنار صنعت گردشگری کشور وارد رونق و درآمدزایی شود.