فیلم سینمایی اکران نشده «پرونده هاوانا» ساخته علیرضا رییسیان توسط حوزه هنری و در همان نسخه‌ی عرضه شده در جشنواره‌ی فجر، وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، سید ضیا هاشمی تهیه کننده این فیلم گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از ساخت فیلم گذشته و کار برای اکران کهنه شده است و در شرایط فعلی بسیاری از فیلم‌های جدید هم شرایط اکران را ندارند، تصمیم گرفتیم فیلم را به نمایش خانگی ببریم.

وی درباره عدم اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه نیز اظهار کرد: با توجه به نگاتیو بودن فیلم باید هزینه زیادی را برای تبدیل متقبل شویم که مقرون به صرفه نیست.

هاشمی درباره نسخه‌ای که عرضه خواهد شد گفت: همان نسخه نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر خواهد بود، چراکه فیلم مشکل خاصی برای اکران نداشت و حتی تا پای اکران هم رفت اما اختلاف بین سرمایه گذاران فیلم را متوقف کرد.

«پرونده هاوانا» اثری اجتماعی است که سال ۱۳۸۴ مقابل دوربین رفت و باوجود حضور موثر در جشنواره‌های مختلف و دریافت پروانه نمایش هنوز اکران نشده است.

این اثر سینمایی ژانری افشاگرانه داشته و بر اساس فیلمنامه‌ای از فرهاد توحیدی ساخته شده و علاوه بر منتخب شدن در چندین جشنواره خارجی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین صدابرداری از جشنواره فیلم فجر و برنده تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس از یازدهمین جشن خانه سینما شد اما هرگز به نمایش عمومی در نیامده و سرانجام پس از ۱۱ سال وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:  یک پروفسور بیوتکنولوژی برای آغاز یک پروژه جدید به ایران سفر می‌کند. او در ایران با خبرنگاری آشنا می‌شود که داستان زندگی او را به طور کامل تغییر می دهد... .

نیکی کریمی، امین تارخ، ماه چهره خلیلی، حمیدرضا پگاه، اصغر همت، ناصر لقایی، حمید مهرآرا، شیدا شجاعی، عاطفه موسوی، همایون ارشادی، نیکو خردمند، مرتضی زارع و... بازیگران اصلی «پروانه هاوانا» هستند.