رییس سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر می گوید این جشنواره برای پویایی و مدرن شدن و رسیدن به استانداردهای بین المللی نیازمند تفکر نو، بهره مندی از مشاوران خبیر و حمایت مدیران ارشد است.

به گزارش مرور نیوز، حمیدرضا نوربخش در آیین پایانی سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: آتش نشانانی که جان خود را در حادثه تلخ اخیر برای هموطنان فدا کردند غریبانه از میان ما رفتند و اینکه در آستانه برگزاری جشنواره شاهد رحلت آیت الله هاشمی بودیم نیز هر دو مساله باعث تلخی کام ما شد.
وی در این مراسم که با حضور حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، افزود: کمتر از یک سال قبل در همین مکان در زمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت از آغاز مبارک و تغییر رویکرد در جشنواره گفتیم که اهم آن ارتقای کیفی و استانداردسازی در قواره بین المللی بود. 
نوربخش تصریح کرد: در دوره پیشین موفقیت هایی به دست آمد که اعطای جایزه باربد یکی از آن موارد بود و موجب تحرک و ایجاد شوق در موسیقی کشور شد. 
وی گفت: توازن اقبال مخاطبان به انواع موسیقی از جمله موسیقی ملی کشورمان و کم شدن فاصله فروش بلیت انواع موسیقی ها و موسیقی پاپ از دیگر دستاوردهای دوره پیشین بود. 
این خواننده موسیقی سنتی ادامه داد یکی از موانع عمده پیشرفت جشنواره کسری بودجه است که در صورت مقایسه مجموعه بودجه ما برابر با بودجه مراسم اختتامیه فیلم فجر است.
وی تاکید کرد: توجه به نسل جدید فعالان موسیقی در دوره قبل باعث شد تا با برنامه ریزی مناسب یک جشنواره موسیقی مستقل به نام جشنواره موسیقی کلاسیک از دل جشنواره فجر بیرون آید. 
نوربخش گفت: اصلاح آیین نامه جایزه باربد، توجه ویژه به بخش بانوان، دعوت از گروه های مطرح جهان، توجه به موسیقی اقوام، نوسازی روش ها، بهره گیری از رسانه ها برای اطلاع رسانی و پخش آنلاین برای اقناع علاقمندان از اهم تغییرات مثبت این دوره است.
رییس جشنواره اضافه کرد: بازخوانی و اجرای آثار ماندگار اوایل پیروزی انقلاب تحت عنوان چاوش یکی از بخش های موفق این دوره بود و ارزش ها و سرمایه های ملی را حفظ و حراست کرد. 
وی عنوان کرد: جشنواره موسیقی مانند هر جشنواره دیگری تابع رخدادهای هنری آن حوزه در طول سال است و مشکلات هنرمندان موسیقی در طول سال جشنواره را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.
نوربخش خاطرنشان کرد: تا وقتی مسئولان برای اشتغال فعالان موسیقی فکری نکنند و برخوردهای سلیقه ای و مخالفت با کنسرت ها برطرف نشود و تا زمانی که نیمی از ظرفیت موسیقی کشور معطل مانده است؛ نباید انتظار برگزاری یک جشنواره کامل با جذابیت بالا را داشت هر چند که همه دلسوزانه از جان مایه بگذارند. 
سی و دومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 24 دی تا اول بهمن در شش تالار رودکی، وحدت، برج میلاد، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، فرهنگسرای نیاوران و برج ‌آزادی با حضور 10 گروه بین الملل، 10 گروه نواحی، 10 گروه دستگاهی، چهار گروه بانوان، 13 گروه ارکسترال و کلاسیک غربی، 15 گروه پاپ و راک، هشت گروه تلفیقی و شش گروه کلاسیک ایرانی برگزار شد.
در مراسم اختتامیه امشب برگزیدگان جایزه «باربد» نیز در هشت بخش ایرانی دستگاهی بی کلام، ایرانی دستگاهی با کلام، ایرانی معاصر بی کلام، ایرانی معاصر با کلام، کلاسیک، تلفیقی، پاپ و پاپ بی کلام معرفی می شوند. این جایزه را هیئت داوران بخش های گوناگون به بهترین پدیدآورندگان آلبوم های موسیقی تولید شده از مهر 94 تا 95 اهدا کردند.