کارگردان فیلم «ماه گرفتگی» با بیان اینکه مراحل فنی این فیلم هنوز تمام نشده گفت ترجیح می دهد مخاطبان به جای پیش داوری در مورد داستان فیلم ابتدا آن را ببینند.

مسعود اطیابی کارگردان سینما و تلویزیون که امسال با فیلم «ماه گرفتگی» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد،در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره آخرین وضعیت این فیلم گفت: مراحل فنی فیلم همچنان ادامه دارد و احتمالا تا زمان برگزاری جشنواره نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد:موسیقی فیلم شب گذشته آماده شد و صداگذاری همچنان ادامه دارد.ضمن اینکه مرحله جلوه های ویژه کامپیوتری کار، که وقت گیر است همچنان ادامه دارد و احتمالا این مراحل فنی تا آغاز جشنواره نیز ادامه خواهد داشت. تلاش ما این است که بتوانیم به نوبت های نمایش از پیش تعیین شده خود برسیم تا خللی در برنامه های جشنواره به وجود نیاید.

اطیابی در پاسخ به سوالی در باره مضمون و داستان «ماه گرفتگی» که گفته می شود درباره برخی وقایع سال 88 است و شایعات زیادی در مورد آن وجود دارد گفت:به نظرم باید این فیلم را دید تا فهمید در چه موردی است و این گمانه زنی ها بیشتر می تواند باعث آسیب شود. «ماه گرفتگی» داستانی ساده و روان و بدون پیچیدگی دارد که حرف خودش را مستقل از دیدگاه های مختلف می زند و بهتر است دوستان تا زمان نمایش آن صبر کنند.

به گزارش مرور نیوز، «ماه گرفتگی» در ابتدا در سکوت رسانه‌ای ضبط می‌شد، اما با ضبط این فیلم در خیابان ها و لوکیشن های واقعی برای به تصویر کشیدن وقایع سال 88  این سکوت رسانه‌ای شکسته شد و خبرهای این فیلم منتشر شد.

عوامل «ماه گرفتگی» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح صحنه: علی مربی، طراح گریم: محمد قومی، طراح جلوه های ویژه: عباس شوقی، سرپرست گروه کارگردانی: عادل معصومیان، دستیار یک کارگردان و برنامه ریز: علی نوابی، تولید: ایمان غیبی، دستیار تولید: محمد امین بازاری، پشتیبانی تولید نظامی: محمد ملکی، گروه تدارکات: فربد کیانی.

آخرین ساخته مسعود اطیابی در سینما به چهار سال پیش و فیلم «خاک و مرجان» بر می‌گردد. «اخلاقتو خوب کن»، «شرط اول»، «صبح روز هفتم»، «خروس جنگی»، «مصائب دوشیزه» دیگر فیلم های این کارگردان به حساب می‌آید.