بازیگر فیلم «کاناپه» با انتقاد از مشکل پیش آمده برای این فیلم گفت:سوالم این است که چرا همه در مورد حواشی این فیلم حرف می زنند و کسی در مورد داستان و موضوع جذاب فیلم صحبتی نمی کند؟

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینمای ایران که اخیرا در فیلم «کاناپه» آخرین ساخته کیانوش عیاری بازی کرده، در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره این فیلم و عدم پذیرش آن در جشنواره فیلم فجر و سرنوشت نامشخص آن گفت:از عدم پذیرش این فیلم متعجب و متاسفم چون آنچه در این فیلم می گذشت را همه می دانستند و هیچ پنهان کاری در زمان تولید فیلم حضور نداشت.

وی تصریح کرد:زمانی که برای بازی سر صحنه فیلم حضور یافتم حدود شصت نفر از عوامل سینما درگیر ساخت این فیلم بودند و همه این عوامل هم می دانستند قرار است بازیگران خانم با سر تراشیده و استفاده از کلاه گیس جلوی دوربین بروند.

بازیگر فیلم «شبح کژدم» افزود:حس می کنم ارشاد هم این مساله را می دانست در غیر این صورت قطعا اجازه تولید به فیلم نمی دادند آن هم فیلمی که با هزینه اسپانسر بخش خصوصی تولید شده است. اطلاع دارم که دو اسپانسر بخش خصوصی در بخشی از تولید این فیلم مشارکت مالی داشتند که با این وضعیت قطعا متضرر خواهند شد و این اتفاق فقط در نتیجه ناجوانمردی، بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح اتفاق افتاده است.

الماسی با تاکید بر این مساله که اگر این فیلم مشکلی دارد، باید به شکل علنی و عمومی عنوان شود، گفت:گویا این نیت وجود دارد که فیلم هایی تولید و سپس توقیف شود تا این شکل از برخورد با عوامل فیلم آن ها را آزرده و ناراحت کند تا آن ها را تبدیل به هنرمندان اپوزیسیون و مخالف نظام بکنند. این یک بازی بچه گانه است و پنجاه سال پیش کهنه شده است.این کارها توهین به ساحت تفکر و اندیشه است و خردمندان از این دام ها می گریزند.

بازیگر فیلم «افسانه آه» با انتقاد مجدد از مشکل پیش آمده برای«کاناپه» گفت:سوال اصلی برای من این است که چرا همه  تنها از مساله حجاب در فیلم صحبت می کنند اما هیچ کسی در مورد موضوع و مضمون فیلم صحبت نمی کند که موضوعی انسانی و در مورد جامعه امروز ما است. موضوعی که گویا به عمد پنهان نگاه داشته می شود و محاق واقعی برای فیلم این است که برایش حاشیه بسازیم و آن حواشی را بزرگ کنیم تا موضوع واقعی فیلم از نظرها پنهان باشد.

به گزارش مرور نیوز، عیاری پس از توقیف آخرین ساخته اش«خانه پدری» چند سال فیلمی نساخت تا اینکه سرانجام امسال «کاناپه» را جلوی دوربین برد. با وجود امیدهای بسیاری که به حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر وجود داشت اما به علت آنچه استفاده بازیگران زن از کلاه گیس اعلام شد، هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر از انتخاب آن سرباز زد و دبیر جشنواره در مصاحبه ای گفت که باید مراجع بالاتر در مورد این فیلم تصمیم گیری کنند.

در این فیلم فرهاد آییش، ابوالفضل پورعرب، بابک حمیدیان، فرگل فربخش، آتوسا انواریان، بیتا بیگی، تینا عبدی، رزیتا سلطانی، سمیرا ذکایی و فریبا کامران به ایفای نقش می پردازند.

«کاناپه» روایت زندگی ۲ خانواده ای است که می خواهند با هم وصلت کنند اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آنها می شود.

عوامل «کاناپه» عبارتند از تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: کیانوش عیاری، مجری طرح: شاهرخ دستورتبار، مدیرتولید:حسن آقاکریمی، برنامه ریز و دستیاراول کارگردان: شبنم عرفی نژاد، دستیار دوم کارگردان: مازیارحاجتی، دستیار سوم: مهتاب پیشقدم، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، عکاس: مزدک عیاری، مدیر فیلمبرداری: داریوش عیاری، دستیار اول فیلمبرداری: محمدپرچ، محسن طاهری، بابک ابرغانی، محمدرضایی، محمدحسین خداحامی، طراح صحنه و لباس: امیرحسین قدسی، دستیار صحنه: بهنام غدیری، مدیر صحنه: سعیدرحیم، طراح گریم: مهدیه اعرابی، اجرای گریم، نازنین عرفی نژاد و محمدرضاگل افشار، صدابردار: علیرضاغفاری نژاد، دستیارصدا: جوادباقری، مدیر تدارکات: رضاصادق.