«مو یان» نویسنده چینی برنده نوبل ادبیات اعلام کرد در حال نوشتن یک رمان جدید است و هنوز رویای خلق آثار ادبی بزرگ را در سر می‌پروراند.

به گزارش مرور نیوز، مو یان، نویسنده چینی که در سال ۲۰۱۲۲ جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد، در حال نگارش اولین اثر خود پس از کسب مهم‌ترین جایزه ادبی جهان است.

این نویسنده همچنین اعلام کرد کتاب جدیدش حول محور موضوعات تاریخی و معاصر نوشته می‌شود و درباره سربازان، تکنسین‌ها، کودکان و صنعتگران است.

«یان» این خبر را همزمان با رونمایی نسخه‌های جدید ۱۱ رمان قبلی خود در پکن اعلام کرد. «ذرت سرخ» و «قورباغه‌ها» از جمله رمان‌های او هستند که با ظاهری جدید دوباره وارد بازار کتاب چین شده‌اند.‌ این آثار همچنین به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، سوئدی، اسپانیولی، ‌آلمانی، ایتالیایی و ژاپنی ترجمه شده‌اند.

برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۲ در این مراسم با بیان این‌که فرآیند نوشتن آزمون پشتکار، توانایی و انرژی برای نویسنده است، گفت: میلی درونی مرا به سمت بهتر نوشتن سوق می‌دهد. می‌خواهم چیزی بنویسم که به عنوان یک اثر کلاسیک در دنیای ادبیات شناخته شود.

او ادامه داد: با این‌که بیش از ۶۰ سال سن دارم، هنوز رویای خلق آثار ادبی بزرگ را در سر می‌پرورانم. این عشق است که باعث می‌شود من نوشتن را ادامه دهم.

این داستان‌نویس همچنین در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد که دوست دارد نویسندگان چینی دیگر هم جایزه نوبل ادبیات را ببرند تا توجه‌ها به سمت دیگران کشیده شود و او بتواند بیشتر روی رمان‌های خود تمرکز کند.

در حال حاضر «مو یان» سرشناس‌ترین نویسنده‌ چینی است که آثارش ماهانه میلیون‌ها جلد فروش دارد. این نویسنده‌ تا کنون ده‌ها رمان و داستان‌ کوتاه به نگارش درآورده است. او از سال ۱۹۸۷ با انتشار «ذرت سرخ» به شهرت رسید. رئالیسم جادویی، سبک بیشتر کارهای ادبی «مو یان« است که بسیار مورد توجه اعضای آکادمی جایزه‌ نوبل ادبیات قرار گرفت.

مشهورترین اثر او «ذرت سرخ» در سال ۲۰۰۳ توسط «ژانگ ییمو»، کارگردان صاحب‌نام سینما، به فیلمی سینمایی تبدیل شد و جایزه‌ خرس طلای جشنواره‌ فیلم برلین را از آن خود کرد.