«نیل گیمن» نویسنده مشهور آثار علمی ـ تخیلی اعلام کرد سریال تلویزیونی که براساس کتاب مشترک او با «تری پراچت» در دست ساخت بود، تا سال آینده میلادی آماده پخش است.

به گزارش مرور نیوز، گاردین نوشت: «نیل گیمن» و «تری پراچت» دو نویسنده سرشناس انگلیسی که بیشتر به خاطر نگارش آثار علمی - تخیلی شناخته می‌شوند، در سال ۱۹۹۰ رمانی به نام «فال نیک» (Good Omens)  را به صورت مشترک نوشتند و «گیمن» پس از درگذشت دوستش،  سریالی را براساس آن نوشته و آماده پخش کرده است.

اقتباس تلویزیونی این کتاب در قالب شش اپیزود یک‌ساعته است که به زودی از آنتن شبکه «بی‌بی‌سی» پخش می‌شود. استودیو «آمازون» زمان نمایش جهانی این اثر را سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است. داستان این رمان کمیک فانتزی درباره یک نیروی خیر و یک نیروی شر است که در فضایی آخرالزمانی، همدست می‌شوند.

«گیمن» درباره همکاری خود با «پراچت» که در سال ۲۰۱۵ درگذشت، گفت: حدود ۳۰ سال پیش من و «تری پراچت» خنده‌دارترین رمانی را که می‌توانستیم، درباره پایان دنیا نوشتیم. این کتاب پر از فرشته‌ها و شیاطین است، البته علاوه بر یک کودک آنارشیست، جادویاب‌ها و چهار اسب‌سوار آخرالزمانی. آن زمان «فال نیک» کتاب محبوب خیلی‌ها بود. سه دهه بعد از آن سریال این رمان قرار است از تلویزیون پخش شود. فقط ای کاش سِر تری (پراچت) زنده بود و این را می‌دید.

چندی پیش شبکه «بی‌بی‌سی ۲» هم اعلام کرد مستندی را با محوریت رویدادهای زندگی «تری پراچت» نویسنده مجموعه رمان‌های «جهان صفحه» به روی آنتن خواهد برد. کتاب‌های «پراچت» بیش از ۷۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. او پس از انتشار اولین رمان «جهان صفحه» به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان انگلستان تبدیل شد. اولین رمان این مجموعه ۴۱ جلدی که «رنگ جادو» نام داشت، در سال ۱۹۸۳ به چاپ رسید.

«گیمن»، خالق رمان‌های «مرد شنی» و «خدایان آمریکایی» که گفته بود اقتباس رمان «فال نیک» را بر عهده نمی‌گیرد، سال گذشته در سال‌روز درگذشت دوست نویسنده‌اش گفت: به خاطر نامه‌ای که «پراچت» خواسته پس از مرگش به دستم برسد، فیلمنامه اقتباس تلویزیونی این کتاب را خودم می‌نویسم. من و «تری» با هم قرار گذاشتیم با هم روی «فال نیک» کار کنیم، اما او در نامه‌ای که پس از مرگش به دستم رسید از من خواسته تا به تنهایی این کار را انجام دهم.

«گیمن» تاکنون فعالیت‌های بسیاری در حوزه کتاب‌های کمیک، ادبیات کودک و نمایشنامه داشته و تعداد زیادی از آثارش مورد اقتباس سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته‌اند. «خدایان آمریکایی» از معروف‌ترین کارهای اوست که هم‌اکنون سریال تلویزیونی آن در دست ساخت است. کتاب «خدایان آمریکایی» که سال ۲۰۰۱ روانه بازار شد، جوایز ادبی بسیاری از جمله «نبیولا»، «هیوگو» و «برام استوکر» را برای «گیمن» به ارمغان آورد.

«خوشبختانه،‌ شیر» یکی از کارهای «گیمن» در حوزه ادبیات کودک است که «ادگار رایت» آن را کارگردانی می‌کند و «جانی دپ» نقش اصلی آن را برعهده گرفته است. «چطور در میهمانی‌ها با دختران حرف بزنیم» یکی دیگر از داستان‌های اوست که «نیکول کیدمن» و «ال فانینگ» در فیلم اقتباسی آن ایفای نقش خواهند کرد. «دودها و آیینه‌ها» (۱۹۹۸)، «چیزهای شکننده» (۲۰۰۶)، «فرشته‌ها و عیادت‌ها» (۱۹۹۳) و «اقیانوسی در انتهای راه» (۲۰۱۳) از دیگر کتاب‌های این نویسنده انگلیسی هستند.