آثار حجمی مهران ملک در قالب یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، این گالری با نگاهی متفاوت به آثار حجمی و تجسمی، از هشتم بهمن‌ماه میزبان نمایشگاهی چهار روزه از مهران ملک است.

در این نمایشگاه حدود ۵۰ تندیس و اثر حجمی ارائه خواهد شد که با استفاده از رزین، اپوکسی، شیشه، پلکسی‌گلس و رنگ‌های مختلف ساخته شده‌اند. این آثار حجمی که در فرم‌های متنوع و به شکل‌های گوناگون خلق شده‌اند فضای منفی پیرامون‌شان را دربر می‌گیرند و تجلی‌گاه برکه می‌شوند و زندگی و حرکتی که در آن جاری است.

ماهی که در آثار این هنرمند نقش پررنگی دارد، از دیرباز در فرهنگ و هنر ایران شناور بوده و تبدیل به نمادی از رود، باران، آب، برکت، پویایی و بالاتر از همه، زندگی شده است. از این رو هنرمند عنصر ماهی را به‌عنوان جان‌مایه آثارش برگزیده است.

مهران ملک دکتری پژوهش هنر دارد و عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان است که از سال ۱۳۷۵ با برگزاری نمایشگاهی انفرادی از همین سبک آثار، فعالیت خود را در این زمینه هنری آغاز کرده است.

او درباره آثارش اظهار کرد: در خلق این آثار تلاش کرده‌ام که ورای کاربردشان، مفاهیم و حس‌هایی نوستالژیک در تجسمی از برکه‌ها جاری باشند. انگار که زمان ثابت نگه‌ داشته شده باشد و ببینده رویاهای پر خاطره‌اش را از برکه و در قاب‌های طبیعی و یا در نقش‌هایی رویاگونه و سورئال، مثل عبور از دیوارها و یا پیچ و تاب در فضاهایی غیرمعمول، به‌یاد بیاورد. برکه‌هایی که دیگر ماهی‌ها در آن‌ها صید نمی‌شوند، بلکه چشم‌های بیننده را به دام می‌اندازند.

نمایشگاه «رویای برکه» روز جمعه، هشتم بهمن ماه، از ساعت ۱۶:۳۰ در گالری «مس‌نگار» به نشانی خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ افتتاح می‌شود و به‌مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.