مدیران، حافظان، قاریان و جمعی از جامعه قرآنی صبح امروز (دوشنبه)‌ با حضور در محوری‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو، با بازماندگان و آتش‌نشانان این ایستگاه ابراز همدردی کردند.

به گزارش مرور نیوز، صبح روز دوشنبه (چهارم بهمن‌ماه) جامعه قرآنی با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی میدان حسن‌آباد که از محوری‌ترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو بود، با همکاران شهیدان این حادثه ابراز همدردی کردند تا از این طریق کمی از زخم‌های آن‌ها التیام یابد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از سوره بقره توسط مسعود سیاح گرجی، از قاریان کشورمان تلاوت شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشتمی - معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -ضمن تسلیت این فاجعه از سوی جامعه قرآنی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آتش‌نشانان گفت:‌ در آیاتی که در ابتدای مراسم از سوره مبارکه بقره قرائت شد، آمده است که وقتی مصیبتی مختلف از قبیل نقص در اموال، جان‌ها و ثمرات به جامعه و افراد می‌رسد در این زمان افراد باید آیه «انا الله و انا الیه راجعون» را بخوانند و صبر را پیشه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در نزدیکی سالروز ولادت حضرت زینب (س) هستیم و ایشان اسوه صبر هستند و این را به جامعه ما آموخت امیدواریم که با عنایت به این حضرت بتوانیم کمی از این مصیب را بکاهیم و همواره در این گونه موارد باید به خداوند تکیه کنیم. کسی که در راستای نجات مردم قدم برمی‌دارد اجر و پاداشی نزد خداوند دارد که هیچ‌کس مقدار آن را نمی‌داند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تأکید کرد: در این حادثه نه تنها قلب مردم ایران اندوهگین شد بلکه مسیحیان و سایر جوامع نیز در این غم خود را شریک دیدند. این قدرشناسی مردم را نمی‌توان با عدد و رقم خرید. شهدای آتش‌نشان پرواز کردند و پروانه‌وار در آتش سوختند تا جان هم وطنان خود را نجات بدهند. من حاضرم تمام آنچه را که در این سال‌ها در مسیر تعلیم و تربیت کسب کرده‌ام با لحظه شهادت این آتش‌نشانان که خالصانه به شهادت رسیدند عوض کنم. چرا که آن‌ها قطعا پاک می‌شوند و سپس از این دنیا می‌روند.

در ادامه نیز حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی، بیانیه جامعه قرآنی کشور که در آن ابراز همدردی شده بود با جامعه آتش‌نشانی کشور، قرائت کرد. متن این بیانیه بدین شرح است؛

«انا لله و انا الیه راجعون

شهادت جمعی از غیورمردان آتش‌نشان در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو مایه تالم و تاثر فراوان گردید. مردانی که جان خویش را بی‌دریغ و خالصانه بر کف نهاده و در راه اعتلای ایران اسلامی بخشیدند و در بالاترین مرتبت انسانی یعنی همان ایثار، گام برداشتند و مصداق عملی آیه شریفه «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ» شدند.

بر هرکسی صلای شهادت نمی‌دهند/ بالاترین سعادت انسان شهادت است

جامعه قرآنی کشور مراتب اندوه فراوان خود را در این حادثه دلخراش اعلام می‌دارد و به فرموده رسول اکرم حضرت محمد بن عبدالله(ص) «هر آن‌کس که مردم را از هجوم آب و آتش مهار نماید، بهشت بر او واجب می‌شود» بنابر این جامعه قرآنی رستگاری را پیش روی شما می‌بیند و دعای خیر خود را بدرقه راهتان می‌نماید.

از درگاه خدای منان شفای عاجل مصدومین عزیز و صبر و استقامت برای خانواده‌های گرانقدر آنان و همکاران دلاورمردشان خواستاریم.

ای شهدای گرانقدر! گوارا باد بر شما بهشت برین و صدها درود و سلام انبیاء و اولیاء و ملائک مقرب پروردگار بر ارواح طیبه شما باد.

ناگفته نماند که اینگونه حوادث باید عامل بیداری ما از خواب غفلت و جهالت باشد که مرگ ناگهانی می‌آید «اَلْمَوْتُ یَأْتِی بَغْتَةً». پس باید خودمان را از طریق عبادات و خدمات شایسته در جامعه برای سفر مرگ که پوست انداختن است نه پوسیدن، آماده کنیم.

اینک برای حُسن ختام عرض می‌کنم که منطق هر آتش‌نشان فداکار و ایثارگر این است که دنیا بداند شمع‌ایم و خوانده‌ایم خط سرنوشت خویش/ ما را برای سوز گداز آفریده‌اند».

در این مراسم اساتید، پیشکسوتان، ‌قاریان و حافظان و نیز مدیران قرآنی کشورمان از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، ‌جمعی از مدیران کل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، امین پویا، محمدرضا پورزرگری، منصور قصری‌زاده، سیدمهدی سیف، رحیم خاکی، جهانبخش فرجی، محمدرضا ابوالقاسمی، مسعود سیاح‌گرجی، محمدرضا خرمیان، محمد کاکاوند، حبیب مهکام، مجید زکی‌لو، رحیم قربانی، ولی یاراحمدی، حسین سیف‌اللهی، ذبیح‌الله روحی، حمید صابرفرزام و مصطفی آجرلو حضور داشتند.