رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری گفت: در هشت ماهه امسال بالغ بر 4 هزار صندلی توسط موسسه بهمن سبز به سینماهای کشور اضافه شده و تا سال ۹۶، هشت هزار صندلی دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد حمزه زاده بعداز ظهر دوشنبه پس از بازدید از سینماهای اصفهان و مراحل بازسازی سینما خانواده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: واقعیت این است که زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی در مرکز استانی مانند اصفهان همواره فراهم تر از شهرهای دیگر کشور بوده است که این مسئله از یک دیدگاه به ذات فرهنگی این استان برمی‌گردد.

وی افزود: بسیاری از مراکز استان‌های کشور از نظر تراکم سینمایی و علاقه مردم به سینما کمتر از مجموعه اصفهان نیستند اما مجموعه‌ای از فضاهای بلااستفاده و بداستفاده دارد که این مسئله نشان می‌هد تنها داشتن یک ملک و یا زمین سینمایی برای بازسازی سینماها کافی نیست بلکه اراده مسئولان آن شهر و استان را می‌طلبد.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با بیان اینکه سینما فلسطین و خانواده پیش از بازسازی توسط حوزه هنری وضعیت چندان مناسبی نداشته است، بیان داشت: می‌توان گفت «فلسطین» همانند سینما ایران از زیر تیشه و کلنگ مالک قبلی بیرون کشیده شد و به یک سالن مدرن سینمایی تبدیل شد که این امر نشان می‌دهد همه چیز در گرو تلاش دوستان حوزه و مسئولان استان در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه با تدبیر رهبر معظم انقلاب مالکیت پرده‌های سینمایی متعلق به نهادهای عمومی در کل کشور به حوزه هنری واگذار شده است، تاکید کرد: حوزه هنری نیز اثبات کرده است که برای این سینماها برنامه دارد و آنها را به نفع فضای فرهنگی شهرها آباد کرده است.

بازسازی خوب سینماهای اصفهان نشانه هنرشناسی اقشار مختلف این استان است

حمزه زاده با اشاره به اینکه به غیر از خواسته و اراده مسئولان و ایجاد فضای مناسب منابع مالی بسیار مهم است، تاکید کرد: گام بسیاری مهمی که در این راستا در اصفهان شاهد بوده‌ایم اینکه اهالی صنعت و تجارت و شهرداری نیز در این بازسازی در کنار حوزه هنری مشارکت کرد که نشان فرهنگ‌فهمی و هنرشناسی اهالی اصفهان از هر قشر و سلیقه است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بالغ بر چهار هزار صندلی به سینماهای کشور به همت موسسه بهمن سبز حوزه هنری اضافه شده است و تا سال 96 هشت هزار صندلی دیگر اضافه می‌شود، گفت: همه اینها نشان صرف زمان بیشتر برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شکل‌گیری اجتماعات مرتبط در شهرها است که گمشده مردم جامعه امروز است.

از رسانه‌های اصفهان تشکر می‌کنیم که از حوزه هنری در زمان بازسازی سینماهای اصفهان همواره حمایت کردند و به ویژه در زمان ایجاد مشکل برای سینما ایران که باید مطابق با دستور رهبر معظم انقلاب به حوزه هنری واگذر شود اما چندماه پیش به شکل شبانه بخشی از آن تخریب و برخی اموال آن خارج شد با درج‌ گزارش‌هایی کمک‌رسان ما شدند.