هفتمین همایش علمی تخصصی «طوبای زرین» همزمان با نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، مرجان ادراکی - دبیر اجرایی طوبای زرین - درباره رویکرد این دوره از همایش گفت: این همایش سه روزه با رویکرد خوانش هنر امروز کار خود را آغاز می‌کند. حرکت پیشتازانه هنرمندان در طول تاریخ به سوی نوگرایی، امروزه سرعت بیشتری یافته است و به مقتضای پیچیدگی‌های انسان امروز، هنر گفتمانی را دربرمی‌گیرد که برای ارتباط با آن و درک معانی و اهداف آن، به هم‌اندیشی تمام فعالان این عرصه نیاز احساس می‌شود.

او افزود: هفتمین همایش علمی تخصصی طوبای زرین در تلاش است تا با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان معاصر گوشه‌ای از بی‌شمار رویکردها و مولفه‌های هنر امروز را طرح و خوانایی آن را برای مخاطب آثار هنری تسهیل کند.

هفتمین همایش علمی تخصصی طوبای زرین در سه بخش خوانش هنر امروز (با رویکرد دهه ۶۰ تا ۹۰)، خوانش هنر امروز و خوانش هنر امروز (با رویکرد آینده نگری) و با حضور سخنرانان عرصه  هنر و اندیشه، از ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

فراخوان این دوره همایش‌ها ششم بهمن‌ماه در سایت رسمی نهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اعلام می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌ نام و شرکت در هفتمین همایش علمی تخصصی طوبای زرین می‌تواند به سایت ivafestival.ir مراجعه کنند.