تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ضمن بیان توصیه‌هایی به اعضای ستادبرگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) گفت: در برگزاری این کنگره‌ها باید در حد توان به غنای محتوای علمی آن پرداخته شود و بدین منظور در ارزیابی مقالات سخت‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش مرور نیوز اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه سلام الله علیها، متشکل از جمعی از معاونین، مدیران و پژوهشگران آستان مقدس حضرت معصومه(س) روز گذشته با آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در مکان دفتر آن تولیت دیدار کردند.

محمدی ری‌شهری در این دیدار اقدام به برگزاری کنگره بزرگداشت بانوی بزرگوار اسلام حضرت آمنه سلام الله علیها را که بنا به رهنمود تولیت حضرت معصومه(س) آغاز شده است، اقدامی بسیار ستودنی و ارزشمند دانست و گفت: کتابهای متعددی در خصوص این شخصیت بزرگ نوشته شده است، اما همچنان در این حوزه نیازمند کارهای فاخر و با محتوای عمیق هستیم.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آمنه سلام‌الله علیها و با بیان اینکه اگر کار خوب و ارزنده‌ای در این خصوص انجام شود، در جهان اسلام مورد توجه قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تمرکز بر کیفیت و غنای آنچه در کنگره ارائه می‌شود و استفاده از همه ظرفیت‌های علمی و منابع پژوهشی از دیگر لوازم برگزاری خوب این کنگره علمی است.

ری‌شهری با پیشنهاد به اعضای کنگره بزرگداشت حضرت آمنه سلام‌الله علیها نسبت به اینکه در برنامه‌ریزی مدون برای شخصیتهای برازنده علمی شهر قم، به طور متناوب کنگره‌های علمی و فاخر با آثار ماندگار برگزار کند، افزود: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در برگزاری کنگره‌های علمی در خصوص بزرگان ری از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، شیخ ابوالفتوح رازی ، عبدالجلیل رازی و شیخ کلینی(ره) برنامه‌هایی برگزار کرده است، بنابراین در برگزاری آن کنگره‌ها باید در حد توان به غنای محتوای علمی آن پرداخته شود و بدین منظور در ارزیابی مقالات سخت‌گیری‌های لازم صورت گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با بیان اینکه انتشار شناختنامه حضرت آمنه سلام‌الله علیها به عنوان یک کتاب علمی دقیق باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: همچنین تهیه گزیده‌ای از کتابهای کهن و مأخذشناسی و نیز مجموعه کتاب‌شناسی با ارائه گزارشی از نوشتارهای کهن در خصوص آن حضرت مناسب است که مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این خلاصه زندگینامه برای استفاده عمومی و در قطع پالتویی هم می‌تواند از خروجی‌های این کنگره باشد تا غیر از محققان این حوزه برای دیگران هم مورد استفاده قرار گیرد .

ری‌شهری در خصوص بخش فراخوان مقالات علمی این کنگره گفت: در ارائه موضوعات کنگره به نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه به طور مثال در بیان الگوسازی نقش‌های مختلف اجتماعی با محوریت حضرت آمنه سلام‌الله علیها توجه شود. همچنین با توجه به عظمت و نقش این بانوی بزرگوار اسلام مناسب است یک بنای فرهنگی و یا خدماتی ویژه برای این شخصیت گرانقدر از برنامه‌­های کنگره باشد .