هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «باهم» روسیه در حالی به پایان رسید که سهم سینمای ایران ۳ جایزه بود.

به گزارش مرورنیوز، در آیین پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «باهم» روسیه که شب گذشته جمعه ۱۶ مهر ماه،  در شهر مسکو برگزار شد امیرحسین شریفی و سارا صوفیانی زوج سینماگر ایرانی موفق به دریافت ۳ جایزه از این رویداد سینمایی شدند.

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی «باهم» در روسیه در شهر مسکو روز جمعه ۱۶ مهرماه ساعت ٤ بعد از ظهر در تالار بزرگ خبرنگاران مسکو برگزار شد و برگزیدگان خود را اعلام کرد. در بین دریافت کنندگان جوایز  یک تهیه کننده ایرانی با دریافت ۲ جایزه و یک بازیگر زن ایرانی ۱ جایزه از جشنواره را به خود اختصاص دادند و ۳ جایزه به جمهوری اسلامی ایران رسید.

امیرحسین شریفی دو جایزه ویژه را از آن خود کرد. اولین جایزه را از هیات داوران در بخش سریال و فیلم تلویزیونی جشنواره از رادیو و تلویزیون مسکو به خاطر نوآوری برای ساخت سریال «زاویه هفتم»  و جایزه دوم را با عنوان بهترین تهیه کننده در بخش سینمایی برای تهیه فیلم سینمایی «کبریت سوخته» و فیلم «هفت» از این جشنواره دریافت کرد و سارا صوفیانی جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر ایفای نقش شیدا در سریال «زاویه هفتم» دریافت کرد. در این جشنواره بین المللی فیلمسازان و هنرمندان ١٧ کشور دنیا به رقابت پرداختند.

امیرحسین شریفی پس از دریافت جوایز خود گفت: ما در ایران عزادار هستیم  و در اینجا به همه مسلمانان دنیا بخصوص هموطنانم تسلیت عرض می کنم و این جایزه را به همه ملت ایران تقدیم می‌کنم.