کتابشهرهای ایران با برپایی مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه کتاب با موضوع عاشورا و ویترین ویژه کتاب‌های محرم، با عزاداران حسینی همنوا شدند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی موسسه کتابشهر ایران، حسین حاجی کریم، مسوول امور فروشگاه­‌های این موسسه با اعلام این خبر  گفت: این موسسه همچون سال­‌های گذشته از امروز اقدام به برپایی نمایشگاه ­های کتاب ویژه محرم در سطح ۴۲ شعبه فروش کتاب و محصولات فرهنگی کتابشهر، شهرهای مختلف، مدارس، دانشگاه‌ها و  مراکز فرهنگی دولتی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی شهروندان ایرانی دسترسی به کتب و محصولات فرهنگی دینی است، تصریح کرد: کتابشهر ایران یکی از بزرگترین فروشگاه‌­های زنجیره‌­ای کتاب و محصولات فرهنگی در کشور است که در بیش از ۴۰ نقطه ایران با هدف توزیع محصولات فرهنگی ارزشی و دینی، مطابق با استانداردها و نیازهای روز فرهنگی، کتاب فروشی دایر کرده است.

حاجی کریم افزود: بیشترین آمار کتب عرضه شده در سال ۹۴ و نیمه اول سال جاری به کتاب‌هایی با موضوعات قرآنی و دینی اختصاص دارد که بالغ بر ۱۰ هزار عنوان کتاب می‌­شود.

مسوول امور فروشگاه­‌های کتابشهر ایران با اشاره به برگزاری طرح ­های فروش ویژه کتاب و محصولات فرهنگی در ایام و مناسبت ­های مذهبی و ملی گفت: از سال گذشته تاکنون در اعیاد، طرح «عیدانه کتاب» و در ماه رمضان، هفته دفاع مقدس، ماه محرم طرح ویترین ویژه کتاب­‌های متناسب با این ایام عزیز برگزار شده است که با توجه به استقبال خوب شهروندان از این طرح، از امروز نیز ویترین ویژه محرم تا پایان اربعین حسینی در فروشگاه‌­های کتابشهر و سطح شهرستان‌ها و مراکز فرهنگی برپا شده است.

وی افزود: هموطنان می­‌توانند در شهرهای محل سکونت خود که شعبات کتابشهر دایر شده، کتاب­های با موضوع قیام عاشورا و زندگی و احادیث و روایات امام حسین (ع) را با تخفیف­‌های ویژه خریداری کنند؛ از جمله کتاب‌­های ویترین محرم در فروشگاه­‌های کتابشهر می­‌توان به دوره سه جلدی کتاب «حماسه حسینی» نوشته شهید مطهری، «پدر عشق پسر» نوشته سیدمهدی شجاعی، «روضه الشهدا»، «کتابنامه امام حسین علیه السلام» نوشته رضا استادی، «یک ماه خون گرفته»، «نخل میثم» نوشته غلام رضا سازگار، «گلچین احمدی» نوشته ذبیح الله احمدی، «گلچین روضه­‌های سید الشهدا» (ع) نوشته علی‌اکبر حسینی، «سوگنامه کربلا» نوشته مهدی بامشکی مداح، «سوز عشق»، «اشک غربت»، «نوای غم» و «شرار اشک» نوشته سیدرضا یعقوبیان، «دریادلان عاشورا» نوشته حشمت‌الله نگارنده، «شهید جاوید» نوشته نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی، «فرهنگ جامع شهادت»، «دایره المعارف الحسینیه»، «فرهنگ عاشورا»، «حسین (ع) وارث آدم» نوشته دکتر علی شریعتی، کتاب­های حاوی شعر، قصه و داستان­های عاشورایی از جمعی از شاعران و نویسندگان اشاره کرد.

به گفته مسوول امور فروشگاه­‌های کتابشهر ایران، نرم افزار و سی‌­دی­‌های مداحی و روضه خوانی، پرچم، کتیبه و ... از دیگر محصولات فروشگاه­‌های کتابشهر در ایام سوگواری شهیدان کربلا است. برپایی مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه کتاب عاشورایی در سطح شهر، مراکز دانشگاهی و فرهنگی از دیگر برنامه‌­های کتابشهر در ایام محرم است.