چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه روحانیون و طلاب کردستانی همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی در سنندج اغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور صبح امروز در مراسم آغازین این مسابقات در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اظهار کرد: برای چهارمین سال متوالی شاهد برگزاری این مسابقات هستیم و خوشبختانه هر سال استقبال بهتری از سوی روحانیون و طلاب استان می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری افزود: در چهارمین دوره شاهد ثبت نام 126 روحانی و طلبه کردستانی در سامانه جامع مسابقات قرآن کریم هستیم که این مهم نسبت به سال گذشته با رشد 150درصدی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 52طلبه خواهر و 74 طلبه و روحانی برادر در رشته‌های قرائت، ترتیل، تحقیق، تفسیر و ترجمه، مفاهیم، حفظ جزء 3، 5، 10، 20 و حفظ کل با همدیگر به رقابت می‌‌پردازند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون استان کردستان اظهار داشت: این مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر و زیر نظر 5 داور مجرب کردستانی و یک سرداور بین‌المللی انجام خواهد شد و نفرات برگزیده استان برای حضور در رقابت‌های کشوری که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

عسکری خاطرنشان کرد: کردستان یکی از قطب‌های قرآنی کشور محسوب می‌شود و سال گذشته نیز به عنوان نخستین استان کشور میزبان سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه روحانیون و طلاب بودیم که این امر رضایت‌مندی قرآن‌پژوهان و مسئولان کشوری را به دنبال داشت.

وی افزود: هر سال شاهد ارتقای مشارکت روحانیون و طلاب کردستانی در این دوره از مسابقات هستیم و امیدواریم بتوانیم خدمات و فعالیت‌های مرتبط با حوزه قرآن را متناسب با نیازهای جامعه معزز روحانیت استان ارتقا دهیم.