روز چهارم از جشنواره فیلم فجر دربرج میلاد با فیلم های « آوانتاژ» «کوپال»، «آباجان»،«فراری» و «سوفی و دیوانه» به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برای اهالی رسانه به روز چهارم خود رسید.

در این روز طبق برنامه با اکران مستند و سه فیلم سینمایی کارخود را آغاز کرد و اتفاقات زیادی را در بر داشت.

مستند «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت در بخش سینما حقیقت به نمایش در آمد.

این فیلم مستند روایتگر شرایط کنونی تعدادی کارتن‌خواب است که روند بهبودی  خود را در یک مرکز درمانی طی می‌کنند. آن ها یک تیم فوتبال نیز تشکیل داده‌اند و برای اثبات خود باید در مسابقه با تیم پیشکسوتان استقلال تهران برنده بازی شوند.

بهبود یافتگان فیلم مستند خود را  تنها نگذاشتند و در سالن نمایش به تماشای مستند پرداختند. در این اکران بیش از ۲۵۰ نفر از اعضای موسسه طلوع بی‌نشان و کارتن‌خواب‌های بهبود یافته مهمان ویژه برج میلاد شدند .

فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی که هم در بخش فیلم اول و هنر و تجربه قرار دارد در بخش چشم انداز جشنواره سی و پنجم، در سانس دوم به نمایش در آمد.

«کوپال» روایتگر قصه‌ یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که روز آخر سال با یک چالش جدی در زندگی‌اش مواجه می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون لون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده، مجتبی علیزاده، حسین غایبی و… به ایفای نقش پرداخته اند.

نشست خبری این فیلم با حواشی جالبی همراه بود. محمد حیدری دبیر جشنواره سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر یاد و خاطره جمشید ارجمند، محسن سیف، محمدرضا رستمی و علی وزینی دو منتقد و دو خبرنگار فقید سینمای ایران را زنده کرد و این مراسم با حضور خانواده‌های آن‌ها در جمع اهالی رسانه  برگزار شد.

در بخش چشم انداز فجر سی و پنج ، در روز چهارم فیلم « آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی به اکران در آمد.

هاتف علیمردانی در حالی امسال با «آباجان» در بخش مسابقه حضور دارد که پیش از این هم با ساخته های قبلی اش از جمله «به خاطر پونه»، «مردن به وقت شهریور»، «کوچه بی نام» و «هفت ماهگی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و از این نظر رکورددار است.

فیم «فراری» از جمله فیلم هایی بود که اهالی منتقد و رسانه تاکید بر دیدن آن داشتند و با سابقه ی کارگردانی علیرضا داوود نژاد توقع بر خوب بودن آن فیلم می رفت.

«فِراری» یک فیلم اجتماعی است که  نود درصد آن در تهران و بقیه آن  در شمال کشور جلوی دوربین می رود. این فیلم با رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف وعوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های متفاوت با قهرمان خود گلنار به دل شهر می زند. گلنار برای رسیدن به هدف خود در حالی که 18 سال بیشتر ندارد با واقعیت های امروز روبرو می شود. او به تهران می آید تا با ماشین فراری 8 میلیاردی عکس یادگاری بگیرد. نقش گلنار را ترلان پروانه بازی می کند و تناینده در نقش یک راننده آژانس او در اتفاقات قصه همراهی می کند.

در آخر شب اکران فیلم در برج میلاد پنجمین فیلم بلند مهدی کرم پور به نمایش در آمد.

فیلمنامه «سوفی و دیوانه»  نوشته مهدی کرپور به همراه مهدی سجاده چی است و در چندین نسخه بازنویسی شده و درام متفاوتی است که پس از گذشت پنج سال از ساخته شدن عاشقانه «پل چوبی» پنجمین اثر بلند کرم پور محسوب می شود.