با اتمام نخستین مرحله فرایند داوری در جشنواره برترین‌­های تبلیغات ایران، این جشنواره در انتظار اعلام اسامی نامزدهای دریافت شاهین (نماد این جشنواره) است.

به گزارش مرور نیوز، علی فروزفر دبیر هیئت داوران جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، با اعلام این مطب، گفت: از حدود 1500 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، حدود 500 اثر که مطابق با شرایط موردنظر جشنواره بودند، انتخاب شده و در اختیار گروه‌های داوری قرار گرفته‌اند تا آگهی‌ها و آثاری که بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند، به میزان دو تا سه برابر که قرار است روز دوشنبه 25 بهمن‌ماه طی مراسمی در مرکز همایش‌های صدا و سیما مورد تقدیر قرار گیرند، معرفی شوند.

وی پیش‌بینی کرد 10 درصد آثار شرایط لازم را برای معرفی کسب کنند و سپس با بیان اینکه شاخص‌های داوری بر اساس دو معیار علمی و تجربی و مطابق با استانداردهای جهانی تهیه‌ شده‌اند، به ظرفیت داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: هیئت داوری جشنواره با بهره‌گیری از 65 داور خوش‌نام، مجرب و عالم، کار بررسی آگهی‌های تبلیغاتی را انجام می‌دهند و تمهیدات لازم برای داوری مستقل، منصفانه و واقعی فراهم شده است.

وی افزود: هر اثری که بتواند 50 درصد امتیازات کل را کسب کند، می‌تواند اثر برگزیده باشد وگرنه علی‌رغم داوری، امکان معرفی نخواهد یافت. پس از اعلام اسامی نامزدها، معترضان به داوری می‌توانند اعتراض خود را به‌طور مکتوب ظرف 24 ساعت به دبیرخانه جشنواره اعلام کنند. پس از سپری شدن مهلت اعتراضات، داوری نهایی و انتخاب آثار برگزیده انجام خواهد گرفت.