فریدون جیرانی درباره رسیدن به ترکیب بازیگران فیلم بیان کرد: الناز شاکردوست پس از دو سال دوری از سینما انتخاب اولمان بود. پس از مذاکره و خواندن فیلمنامه به همکاری رسیدیم و از علاقه و کوشش در فیلم لذت بردم.

به گزارش مرور نیوز، فریدون جیرانی در خصوص ریتم کند فیلم «خفه‌گی» گفت: عمدا ریتم کند و لحن سردی را با توجه به شکل و گرافیک خاصی که داشت، برای این فیلم انتخاب کردم تا با فیلم‌های تولید شده از این دست متفاوت باشد.

وی درباره رسیدن به ترکیب بازیگران فیلم بیان کرد: الناز شاکردوست پس از دو سال دوری از سینما انتخاب اولمان بود. پس از مذاکره و خواندن فیلمنامه به همکاری رسیدیم و از علاقه و کوشش در فیلم لذت بردم. نوید محمدزاده هم پس از گذشت 48 ساعت از خواندن فیلمنامه اعلام همکاری کرد. البته قرار بود به جای نوید یک نابازیگر کار کند که بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

وی تصریح کرد: در «خفه‌گی» ما به سمت سبک فیلم‌های روسی و اروپای شرقی رفتیم. به همین جهت فضای سیاه و سفید با فیلمبرداری اسکوپ گرفتیم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که تمایل دارد در تلویزیون یا سینما فعالیت کند، گفت: من دو سریال ساختم و چهارده فیلم سینمایی. این موضوع بیانگر همه چیز است؛ البته شاید عید پانزدهمین فیلم را شروع کنم.

جیرانی درباره علاقه‌اش به فیلم‌های جشنواره امسال فجر چنین گفت: از تماشای «بدون تاریخ بدون امضاء» در کارگردانی و بازی‌ها، «سارا و آیدا» در کارگردانی و نقش اول و دوم زن، «سوفی و دیوانه» کارگردانی و خاص بودن فیلم و «ویلایی‌ها» که در حد و اندازه یک فیلم حرفه‌ای ساخته شده، لذت بردم.