همدان-معاون نشر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب مقام شهدا را بالاتر از هر مقام و مسئولیتی می‌دانند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا مختارپور قهرودی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در همدان به ارائه‌ مقاله‌ای درباره‌ پیشینه‌ دیدارهای رهبر انقلاب با مردم استان همدان و تحلیل محتوای آن پرداخت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سال 62 تا 89 تعداد 22 برنامه دیدار با مردم و مسئولان همدان داشته اند که در این مقاله عنوان شده است، گفت: 14 مورد از این دیدارها مربوط به دیدارهای دو سفر رهبری به همدان است که نکاتی در این سفرها تدوین و تنظیم شده است.

شاخصه‌هایی نظیر ظرفیت و استعداد انقلابی از سوی مقام معظم رهبری به مردم همدان نسبت داده شده است دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه شاخصه‌هایی نظیر ظرفیت و استعداد انقلابی از سوی مقام معظم رهبری به مردم همدان نسبت داده شده است، افزود: مردم همدان مردمی باصفا، صبور، با انتظارات کم اما ایثارگر هستند که عنوان شهر علم، عرفان، معنویت، دارالعلم، دارالعباده و دارالجهاد نیز به آنها داده شده است.

معاون نشر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه طی دو سال اخیر مقام معظم رهبری بر تعبیر «مومن انقلابی» تاکید داشته اند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری شخصیت‌های بسیار زیادی را از همدان نام می‌برند و بارها اعلام کرده‌اند که ذکر تمام اسامی یک ساعت زمان می‌برد.

وی گفت: تبیین نقش همدان در استکبارستیزی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، توصیه برای خواندن مطالب استاد مطهری، زندگی کردن با فکر و اراده از جمله نکاتی است که رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم همدان گفته و توصیه کرده‌اند.

مختارپور با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب مقام شهدا را بالاتر از هر مقام و مسئولیتی می‌دانند و افتخار خانواده شهید بودن را با مقام عالی شدن قابل مقایسه نمی‌دانند، گفت: نباید کسی تصور کند رفتار رهبری با خانواده شهدا بر مبنای احساسات است بلکه رهبری می‌گویند اگر از شهدا صحبت می‌کنم به خاطر این است که خانواده شهدا با صبر و بردباری راه را می‌پیمایند و باید مورد تشویق قرار گیرند تا برای آینده کشور ما این پرچم سرپا بماند.

معتقدم سردار شهید حاج حسین همدانی اکنون در این مراسم حاضر است

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نیز در این مراسم با بیان اینکه معتقدم سردار شهید حاج حسین همدانی اکنون در این مراسم حاضر است، عنوان کرد: شهید همدانی برای معرفی حاج احمد متوسلیان به مردم تلاش کرد.

حمید حسام با تأکید بر اینکه دست و پا زدن‌های دنیایی بی‌فرجام است و برای رسیدن به یک قله نتیجه ندارد، گفت: حرکت در مسیر شهدا، گمنام بودن به شیوه شهدا و شناخت مظلومیت و حماسه‌های آنها در گرو آن است که خود آنها بخواهند و ما نیز با آنها همدل باشیم.

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» با بیان اینکه حرف بچه‌های جنگ حرف عاشورا و اباعبدالله(ع) بود، به ایثار شهدای همدان به ویژه سردار همدانی اشاره کرد و افزود: سردار همدانی شهرت‌گریز بود و کارهای بسیاری انجام داد.

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» با اشاره به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتابش گفت: خدا را شاکرم این رزق از ناحیه بزرگمرد جهان اسلام که با نور باطن حقایق را می‌بیند، حاصل شد.

همسر شهید چیت‌سازیان کتاب «گلستان یازدهم» را به همسران شهدا تقدیم کرد

همسر شهید چیت‌سازیان نیز در این مراسم با بیان اینکه برای بنده افتخار بود که مقام معظم رهبری کتاب «گلستان یازدهم» را مطالعه کرده و تقریظی بر آن نگاشتند، این کتاب را به همسران شهدا تقدیم کرد.

زهرا پناهی روا بابیان اینکه امیدواریم همه امانت‌دار خوبی برای شهدا باشیم، گفت: سعی کردم 30 سال بعد از شهادت همسرم به خاطر ایشان زندگی کرده و امانت ایشان را با قلم بهناز ضرابی‌زاده به رشته تحریر درآورده تا سندی برای آیندگان باشد.

گفتنی است: نویسندگان و راویان دفاع مقدس در این برنامه هدایای خود را دریافت کردند و در پایان مراسم نیز خانواده شهیدان ستار ابراهیمی، چیت سازیان و جانبازان خوش لفظ و سلگی عکس یادگاری انداختند.