اسامی هیأت داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم «عصر» اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره، با حکم «اکبر ایزددوست»، مدیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «عصر»، کیومرث پوراحمد، ابراهیم شیبانی و نادر طریقت، به عنوان اعضای هیأت داوران بخش مسابقه این دوره از جشنواره معرفی شدند.

دو داور دیگر جشنواره پس از قطعی شدن حضورشان در جشنواره اعلام خواهند شد.

کیومرث پوراحمد (متولد 25 آذر 1328 در نجف‌آباد) دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوینگر است. او کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از 1353 با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام‌گرفته از زندگی خود اوست. پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌ است.

پوراحمد در سال 1385 فیلم اتوبوس شب را ساخت که مورد تحسین قرار گرفت.

تاتوره، بی بی چلچله، شکوه زندگی،قصه های مجید، شرم، به خاطر هانیه، خواهران غریب، سر نخ، کفشهایم کو؟ از جمله فیلم هایی هستند که به کارگردانی وی تولید و جوایز متعدد بین المللی نیز از آن خود کرده است.

ابراهیم شیبانی (زاده ۱۳۵۹، تهران) کارگردان، دستیار کارگردان و بازیگر ایرانی است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر است. شروع فعالیت سینمایی او در مقام دستیاری کارگردان از سال 1376 با درخت گلابی آغاز شد.

آثاری که توسط وی کارگردانی شده عبارتند از: هیچ کجا هیچ کس، صحنه جرم ورود ممنوع، زهر عسل و سریال پازل. شیبانی در فیلم‌های زیر پوست شهر و داستان‌های جزیره هم بازی کرده است.

نادر طریقت (متولد ۱۳۴۰، تهران)، فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از مرکز رسانه‌ها وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی که از سال 68 در زمینه نویسندگی و خبرنگاری در مطبوعات حضور داشته، عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران، عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران، عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران و عضو انجمن انیمیشن ایران (آسیفا) نیز است.

از سال 1370 در سینما شروع به فعالیت کرد و در سال 72 فیلم کوتاه خود را به نام «توپ‌های محله ما» را ساخت. از سال 72 تاکنون مبادرت به ساخت فیلم بصورت (ویدئویی، 16 م. م و 35 م. م) در زمینه‌های مختلف (داستانی، انیمیشن، مستند، کودکان، جنگی، نماهنگ و... بوده است.

مهدی احمدی (زاده 16 آذر 1345 - تهران) نقاش، بازیگر سینما است. او فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر است. نقاشی را از سال 1363 شروع کرد و اولین نمایشگاه انفرادی‌اش در سال 1374 برپا شد و همچنین بازیگری را از سال 1369 با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق به کارگردانی خسرو سینایی شروع کرد.

احمدی در فیلم هایی چون ارغوان، جزیره رنگین، چشم، بیداری، آتش بس، پارک وی مزرعه پدری، عروس آتش، کوچه پاییز و ...نقش آفرینی کرده است.

غزل شاکری (متولد 1356، تهران) بازیگر و طراح صحنه و لباس است. او حضور در سینمارا از سال 1366 با فیلم ماهی کارگردانی کامبوزیا پرتوی آغاز کرد و بیشتر به خاطر بازی در نقش گلنار در فیلمی به همین نام شناخته می‌شود.

از جمله سوابق هنری وی ایفای نقش در فیلم‌هایی نظیر «ماهی» (کامبوزیا پرتوی، ۱۳۶۶)، «گلنار» (کامبوزیا پرتوی، ۱۳۶۷)، «وقتی همه خواب بودند» (فریدون حسن پور، ۱۳۸۴)« آینه های روبه رو» (نگار آذربایجانی) و طراحی صحنه و لباس فیلم‌های «وقتی همه خواب بودند» و «آینه‌های روبرو» است. علاوه بر بازی در فیلم « سارا و آیدا» ( مازیار میری،۱۳۹۵) از فعالیت های موسیقیایی وی می‌توان به بازخوانی تصنیف حدیث آشنایی اثر حبیب‌الله بدیعی و با خوانندگی زنده یاد پوران و تک خوانی ریتمیک با عنوان قلک اشاره کرد.