نگار اسکندرفر از راه‌اندازی جایزه سالانه عباس کیارستمی خبر داد که این برنامه تیر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، نگار اسکندرفر مدیر موسسه «کارنامه» در نشست رسانه‌ای نمایشگاه «سی نما؛ کیارستمی» که ظهر امروز ۷ مهرماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد از برنامه ای خبر داد که به همت این موسسه در تیر ماه برگزار می شود و جایزه کیارستمی به سه فیلمساز اهدا می شود.

وی در این باره گفت: آقای کیارستمی طی ۱۱ سال گذشته ورک شاپ های بسیاری در موسسه ما برگزار کردند و حدود ۵۶۰ هنرجو در این کارگاه ها شرکت کردند. ایشان در خارج از کشور با موسسات بین المللی نیز همکاری داشتند و حال قرار است با همکاری دو موسسه بین المللی تولوز در فرانسه و مدرسه فیلم لندن جایزه کیارستمی را به سه جوان فیلمساز بدهیم.

اسکندرفر ادامه داد: این برنامه دوم تا چهاردهم تیرماه که از تولد تا زمان سفر طولانی آقای کیارستمی است برگزار می شود. امیدوارم بتوانیم برنامه ریزی کنیم هر روز را به یکی از  ۱۲ کشوری که این فیلمساز ورک شاپ داشته است اختصاص دهیم.

وی درباره اهدای سالانه این جایزه نیز بیان کرد: در جریان هستم که فرزندان آقای کیارستمی می خواهند بنیاد او را راه اندازی کنند. منتهی روند اداری راه اندازی این بنیاد زمان بر است و فرزندان کیارستمی درگیرهای زیادی از جمله پیگیری پرونده پزشکی او و جمع آوری آثارش و... را دارند. اگر بنیاد راه اندازی شود و این جایزه مغایر با اساسنامه اش نباشد ما این برنامه را به این بنیاد هدیه می دهیم که آنجا دنبال شود.