کتاب «انسان، رزمنده، کتاب» تاریخ شفاهی گلعلی بابایی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، نشست و نقد بررسی کتاب «انسان، رزمنده، کتاب» با حضور منتقدان برگزار می‌شود.

این کتاب در واقع گلعلی بابایی به روایت خودش است که به اهتمام حسین قرایی از سوی نشر صاعقه روانه بازار کتاب شده است. در این کتاب قرایی تاریخ شفاهی گلعلی بابایی را از زبان خودش روایت کرده است.

محمود اکرافی، محمدباقر نجف‌زاده بارفروش، اکبر خلیلی، یوسف قوجق، حمید داودآبادی و رحیم مخدومی در این مراسم شکرت خواهند کرد.

گلعلی بابایی؛ برای تمامی دست‌اندرکاران امور فرهنگی و ادبی کشور، به ویژه ساحت ادبیات دفاع مقدس نامی آشنا بوده و هست. این کتاب، روایت زندگی و نویسندگی بابایی است که این روزها به پنجاه و شش سالگی قدم گذاشته است. شنیدن گفتنی‌های تلخ و شیرین وی از زبان خودش زیبا است و جلوه دیگری دارد.

«هیچ گاه ادعا نکردم که نویسنده مذکور داستان‌نویس یا رمان‌نویس است، بلکه هرگاه از او نام برده‌ام عنوان «مستندنگار و نویسنده مستند دفاع مقدس» یاد کرده‌ام. هم و غم بابایی در این عرصه کمتر از رمان‌نویس‌ها و داستان‌نویس‌های این حوزه نیست.» آنچه بخشی از آن آمد برشی از مقدمه حسین قرایی است که در ابتدای این کتاب آمده بود.

کتاب «انسان، رزمنده، نویسنده» که حاصل ساعت‌ها مصاحبه با گلعلی بابایی و ویرایش آن مصاحبه‌ها است؛ در 248 صفحه با عکس‌ها و مستندات از سوی نشر صاعقه با قیمت 10 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

نشست نقد و بررسی کتاب «انسان، رزمنده، کتاب» یکشنبه اول اسفند 95 از ساعت 16 در خبرگزاری فارس برگزار خواهد شد.