مراسم اعطای جوایز سالانه انجمن نویسندگان آمریکا اعلام شد و از برندگان در سه شاخه فیلمنامه اصلی، اقتباسی و مستند تقدیر شد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسکرین، فیلم «مهتاب» به کارگردانی و نویسندگی «بری جنیکینز» با شکست دادن فیلم‌های «لالا لند» با فیلمنامه‌ای از «دمین شزل»، «اگر سنگ از آسمان ببارد» (تیلور شرایدن)، «دوست داشتن» (جف نیکلز) و  «منچستر کنار دریا» (کنت لونرگان) جایزه بهترین فیلمنامه‌ اصلی شصت‌ونهمین دوره جوایز سالانه انجمن نویسندگان آمریکا را از آن خود کرد.

 در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز فیلم «وورد» (اریک هیسر) با کنا زدن دیگر نامزدها شامل «حصارها» (آگوست ویلسون)، «چهره‌های پنهان» (الیسون شرودر و تئودور ملفی) و «حیوانات شب‌رو» (تام فورد) برنده جایزه شناخته شدند.

در بخش بهترین فیلمنامه مستند نیز «فرماندهی و کنترل» نوشته «رابرت کنر» و «اریک شلاسر»  جایزه انجمن نویسندگان آمریکا در سال ۲۰۱۷ نیز را از آن خود کرد.

همچنین طبق اعلام قبلی، عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس و فقید سینمای ایران، «الیور استون»، «آرون ساروخین» و «ریچارد کروتیس» نیز به عنوان دریافت‌کنندگان جایزه افتخاری انجمن نویسندگان سینمایی آمریکا شناخته شدند.

سال گذشته فیلم «کسر بزرگ» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و «اسپاتلایت» جایزه بهترین فیلمنامه اصلی را از جوایز انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) دریافت کردند.