ایرانیان و شیعیان صربستان در مراسم ویژه عزاداری سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب عاشورا که در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد به سوگ نشستند.

به گزارش مرورنیوز، در این مراسم کارکنان سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران، ایرانیان مقیم بلگراد، جمعی از دانشجویان و شیعیان صربستان و دیگر کشورهای مقیم در این کشور به سینه زنی و عزاداری پرداختند. 

حجت الاسلام والمسلمین احمد صحت قول مبلغ اعزامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم شب عاشورا همچون شب های گذشته پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، درس هایی از عاشورا و قیام امام حسین (ع) را بیان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن خاطره جانسوز کربلا به ابعاد معنوی و اجتماعی قیام حسینی اشاره کرد.

حجت الاسلام صحت قول در سخنانی با اشاره به اهمیت قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش در احیای دین اسلام، گفت: امام حسین(ع) برای احیا و بقای دین اسلام قیام کرد و جان خود و فرزندانش را در راه خدا فدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای مال دنیا و یا رسیدن به حکومت دنیوی قیام نکرد، اظهار داشت: امام حسین (ع) حرکتی مصلحانه کرد، قیام او مردمی و برای احیای زندگی و اصلاح جامعه، کمک به محرومان و رفع غم از خانواده ها بود. 

سوگواران حسینی در ادامه این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی به عزاداری پرداخته و در رثای سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.