اسکار بهترین فیلم خارجی برای دومین‌بار به «اصغر فرهادی» فیلمساز ایرانی تعلق گرفت و روزنامه‌های بین‌المللی این خبر را تیتر کردند.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه‌ها و نشریات خبری متعدد به اعطای جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار 2017 به فیلم «فروشنده» ساخته «اصغر فرهادی» پرداختند.

«شیکاگو تریبیون» نوشت: اصغر فرهادی که در جوایز اسکار غایب بود و با «فروشنده» جایزه بُرد، خواستار همدلی شد.

این نشریه خبری در ادامه به زیرساخت سیاسی که بر اعطای جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار به «فروشنده» تاثیر گذاشت، اشاره کرد و سپس از «انوشه انصاری» فضانورد زن ایرانی که به نمایندگی از «فرهادی» سخنرانی او را در مراسم اسکار خواند، نام برد.

در این خبر همچنین از «فیروز نادری» از مدیران سابق ناسا که به همراه «انصاری» جایزه اسکار «فرهادی» را دریافت کرده نام برده شده است.

روزنامه «ایندیپندنت» تیتر زد: وقتی «فروشنده» اسکار بهترین فیلم خارجی را برد، «اصغر فرهادی» قانون ضدمهاجر «ترامپ» را هدف قرار داد.

«ایندیپندنت» همچنین نوشت: فیلمساز ایرانی پس از وضع این قانون از سوی رئیس جمهور، مراسم اسکار را بایکوت کرد.

«لس انجلس تایمز» که پیش از این با تیتری کنایه‌آمیز به توییت‌های «دونالد ترامپ» اشاره کرده و به نقل از مدیر کمپانی «سونی» نوشته بود: "اخبار کذب" اسکار را به «اصغر فرهادی» می‌دهد،‌ برنده شدن دوباره کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» را در این رقابت‌ها تیتر کرد.

مجله «پیپل» هم نوشت: کارگردانی ایرانی که در مراسم اسکار شرکت نکرد، در سخنرانی دریافت جایزه‌اش قانون "غیرانسانی" ضدمهاجر «ترامپ» را مورد هجمه قرار داد. این نشریه همچنین کلیپی را درباره علت عدم حضور «فرهادی» در مراسم اسکار 2017 تهیه و منتشر کرد.

«فیگارو»،‌ «گاردین»، «واشینگتن اگزماینر»، «اسلیت مگزین»، «نیوز ۱۸»، «تی‌وی گاید»، «یوروپ ۱»، «پاریسین»، «پرمیر» و «رادیو لوکزامبورگ» از دیگر رسانه‌های بین‌المللی بودند که کسب اسکار بهترین فیلم خارجی از سوی «فرهادی» را تیتر کردند.